Een dag vol gezellige aanloop - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een dag vol gezellige aanloop - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een dag vol gezellige aanloop

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

17 Februari 2010 | Indonesië, Biak

Vandaag is Anton, directie lid van de wmd hier aangekomen voor overleg met oa de Bupati (regent)van Biak.
Jt heeft hem nog maar kort gesproken maar dat zal morgen wel anders zijn, want hij wil ook graag wat van de bezigheden van de monteurs zien.
Jammer dat hij er niet bij was toen Melli een van de monteurs tot aan zijn nek in het water zat om een lek te dichten ( zie filmpje)
Vanmorgen ben ik begonnen met woordjes repeteren en samen met Martha aan mijn uitspraak te werken, gelukkig kan Martha wel lezen zodat we aardig kunnen communiceren met het woorden boek erbij.
Daarna zat ik te borduren tot Truus gezellig kwam buurten, en vanmiddag kwam Inge die Leo meebracht om mijn kuiten te masseren, heerlijk.
Je hebt hier niet zoals in Manado massage salons maar mensen zijn wel gewend dat bij elkaar te doen en er zijn erbij met talent zoals deze jongen.
Hij heeft geen baan zoals zo velen hier maar probeert met allerlei klusjes wat te verdienen.
We zaten nog wat te praten toen Ans samen met Oktov hier kwam om even wat te praten, zij had alleen hierheen willen gaan maar nee hij loopt wel mee zodat je niets kan gebeuren, lief maar zoals wij geëmancipeerde vrouwen het beleven ook wel onvrij.
Nog even de vraag van Birgit beantwoorden een baby krijgt hier vaak handschoentjes aan om te voorkomen dat zij zich krabben, bij ons is dat niet zo’n groot probleem maar hier is het gevaar van infectie erg groot, maar het lijkt wel sneu dat vind ik ook.

• 17 Februari 2010 - 14:15

Mini En Henk:

Hoi,
    Regelmatig moet ik even terugbladeren om te lezen wie wie ook al weer is.
    Gisteren had ik een opsomming over eten.
    Nu de namen van de personen die in de afgelopen 11 verslagen aan ons voorgesteld zijn:
    Ans,
    Truus,
    Yos,
    Yustin en
    Zandiki(Sandiki)
    Het wordt tijd voor een pagina met foto's en namen ik ben zo de kluts weer kwijt.
    gr.
    Henk

• 17 Februari 2010 - 15:26

Henk En Bets:

Wat jij hier hebt gefimd is bij de WMD niet mogelijk,wij krijgen hier de ARBO aan het werk.
    Maar ook het water is hier zomers plm 8 gr en veel te koud.
    Maar het is een mooi gezicht.
    En dan de lessen die Elly krijgt,jij spreekt over een tijdje de taal ?
    Het is hier overdag rond het vriespunt maar snachts plm 3 gr vriezen.
    Groeten uut Emmmnnnn

Henk En Mini:

Nog even: Herman de Man?

• 17 Februari 2010 - 22:05

Birgit:

Bedankt voor je antwoord. Toen ik het las dacht ik, ja is eigenlijk ook wel erg logisch. Maar goed...;)

• 18 Februari 2010 - 00:03

Hillie Koning:

nog even commentaar op de reactie van Mini.
    ik vind het zo geweldighoe ze dat elke keer weer bij elkaar krijgt die lijstjes.
    Maar ze is toch een naam vergeten hoor en dat is Chris de man van Martha.
    al hoe wel ik nu even ga twijfelen het kan ook zijn dat één van jullie volgers het over hem gehad heeft maar bij deze Mini en Oktov heeft ook nog een vrouw ik kan alleen even niet op haar naam komen. wat denk je nu Elly dit is helemaal mooi gaan onze volgers nog met elkaar chatten? ja leuk he ik hoop tenminste dat jullie dat niet erg vinden en echt tot morgen Hillie