Benny - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Benny - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Benny

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

15 Februari 2010 | Indonesië, Biak

Vorige week had Jt Benny al een keer mee naar huis genomen omdat hij een wond aan zijn voet had, maar vandaag was hij niet op het werk en is Jt naar zijn huis gegaan.
Hij lag met een dikke pijnlijke voet op zijn slaapmatje en waarop hij hem mee genomen heeft naar de eerste hulppost in het ziekenhuis, hij wilde vorige week niet naar een dokter maar ging nu wel mee.
Voor de hulp hoeft er niet betaald worden wel voor de medicijnen en daarom gaan mensen dan niet, hij kreeg ook zalf mee maar geen verbandmateriaal dus dat moeten we morgen maar even brengen kunnen we ook zien hoe het met hem is.
Het is een jongen van 19 jaar en zijn ouders wonen hier niet hij is bij een zus in huis, die waarschijnlijk ook niks heeft.
En wij Nederlanders maar mopperen als we bij de huisarts eens wat langer moeten wachten.
Vanmiddag is Inge geweest we hebben weinig aan taalles gedaan maar wel uren gezellig zitten babbelen Inge weet echt heel veel van gebruiken en geschiedenis hier en kan er mooi over vertellen en dat zijn ook leuke lessen.
Vanavond samen met Truus op verjaarsvisite geweest bij een chinees gezin waar we werden verwend met heel veel lekker eten, jullie lezen wel dat koken van mij is haast overbodig we halen de kost op bij allerlei feestjes waarvoor we uitgenodigd worden

• 15 Februari 2010 - 15:27

Mini En Henk:

Bennie van tante Leida of van tante Aaltje? was mijn eerste gedachte toen het mailtje binnenkwam dat het nieuwe verslag van jullie missie binnen was.
    Leuk steeds iets mee te maken van het leven aan de overzijde(van de aardbol wel te verstaan).
    Ik heb wel een vraag Elly wil jij wat vaker(mooi woord)de camera ter hand nemen zodat wij de witte man onze zwager ook te zien krijgen?
    Maar nu realiseer ik me dat JT moet werken en dus niet altijd in de kijker is.
    En zo is het nu eenmaal de mannen zijn de pineut.
    Wat dom nu zie ik het het is Benn"y"
    gr.Henk

• 15 Februari 2010 - 20:33

Birgit:

Nou Elly dan komt je medische achtergrond toch nog van pas.

• 16 Februari 2010 - 09:46

Rinske:

hoi elly en jt,
    net alle verhalen gelezen, jullie maken je daar onmisbaar, wel fijn dat je wat kan betekenen voor de mensen daar.hier schijnt de zon, alles nog wel wit.zaterdag gaan we naar oostenrijk om te skieen. heb net op een reisverslag in australie en i peru gereageerd. er komen er steeds meer bij. veel plezier groetjes rinske