Een gewone dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een gewone dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een gewone dag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

12 Februari 2010 | Indonesië, Biak

Jantinus had zoals gewoonlijk weer een heel drukke dag want vooral in zo’n eerste week is het alleen al druk om weer overzicht te krijgen.
Hier in huis is alles nu een beetje op orde we weten waar alles is en hoe het werkt alleen de wasmachine nog, maar gelukkig heeft Jt morgen vrij er is een feestdag geen idee welke, maar voor de eerste week wel fijn om de zaterdag vrij te hebben.
Ook moet er nog een boiler in de badkamer geplaatst worden die is er wel maar niemand kon het ding aansluiten, bovendien moet er daar muskietengaas voor de ramen gemaakt worden overal in huis is dat keurig in orde alleen in de badkamer niet.
Indonesië heeft heel veel feestdagen omdat zowel de moslim als christen en hindoestaanse dagen voor ieder vrij zijn, wel fijn dan is er nog eens even tijd voor wat leuke of nodige zaken.
En zoals nichtje Inge al aangaf we zitten dik in de verjaardagen in onze fam. vandaag haar broer Hans (gefeliciteerd) en morgen zwager Jan en dan nog schoonzus Aaltje, wat missen wij een borrels en een boel droge worst, later maar inhalen.
Vanavond een telefoontje van Mark en volgens hem zijn er in Nederland geen schokkender dingen dan een boel sneeuw dus we missen weinig, al moet ik zeggen dat het vandaag hier wel een erg warme dag was en ik nog niet goed aan de hitte aangepast ben.

• 12 Februari 2010 - 14:52

Ben En Wil:

Wij zitten nu de verslagen van de afgelopen paar dagen te lezen. Je kan ook zien dat man en vrouw zich altijd aanvullen, wat Jt kan, kan Elly niet en andersom. (Electra en verpleging) Op de foto's weer een hoop bekende mensen en namen voor ons. Als je dat allemaal ziet is het niet voor te stellen dat zich dat allemaal aan de andere kant van de wereld afspeelt en inderdaad met dat gigantische temperatuurverschil. Hier in spijkerbroek en daar ook. Hier weer eens sneeuw en daar smelt het eventuele ijs voor je oen weg.
    Groetjes Wil en Ben uit een wit en koud Alkmaar.

• 12 Februari 2010 - 16:36

Elja:

Leuk om jullie verhalen weer te lezen, zeker over zo'n gewone dag, wat je maar gewoon noemt, haha. Het lijkt me heerlijk om daar je tweede huisje te hebben.
    Wij zitten hier inderdaad weer in de sneeuw, iedereen is er flauw van. 'k ben dan ook wel een beetje jaloers hoor dat er ergens anders de zon zo volop schijnt. Geniet er van, maar dat doen jullie volgens mij ook wel.

groetjes Elja

• 12 Februari 2010 - 17:18

Jantsje:

Hoezo missen jullie weinig... Pa (Joram) van der Sloot is pardoes op Aruba overleden -ach gut!-. Balkenende is naar Vancouver. André Rieu heeft miljoenen verloren.
    Dus, zodoende.
    Elly, veel sterkte met het aanpassen aan de hitte, gewoon zielig. Mijn hartelijk medeleven, Jantsje.

• 12 Februari 2010 - 18:27

Adrie Bouwmeester:

het, is nu zeker we komen naar Biak, als het niet veranderd komen we de 3-4 om 06.30 aan op Biak we zijn dan in hotel
    Arumbay tot ziens Adrie

• 13 Februari 2010 - 12:10

Mini En Henk:

Wat een gewone dag,een dag waar het eventuele ijs voor je oen wegsmelt.
    Sorry Ben en Wil dit is wel een hele mooie ik maak er ook vele soms zo erg dat ik een berichtje terug krijg met de vraag wat bedoel je .
    Een wat late reaktie en dan nog helemaal niet op het reisverslag van onze zus en zwager.
    Wij hadden onze oen gericht op onze zon die vandaag beertig werd.
    tot morfen

• 13 Februari 2010 - 20:09

Mini En Henk:

Ik heb even voor jullie gekeken of ik iets over mohammedaanse en hindustaanse feestdagen omstreeks deze dagen kon vinden ,niets in deze tijd .Laten we het maar houden op een Biakaanse feestdag in ieder geval JT je mag even op adem komen.Alleen die wasmachine baart ons zorgen.We zijn bang dat de volgende foto's allemaal wat grijzer gaan worden of wordt de handwas met meer energie op gepakt?
    We gaan nu kijken of onze schaatsers in Canada de wereld een poepie kunnen laten ruiken.
    Gr.Henk