Maandag 2 november - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Maandag 2 november - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Maandag 2 november

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

02 November 2009 | Indonesië, Biak

Hallo allemaal, vandaag was het heel warm er dreigde omweer maar er kwam niets van, jammer want dan frist het even op, al hoewel na regenval word het ook weer vaak broeierig, en gaan de stekende insecten op zoek naar lekker bloed, en dat heb ik dat is wel duidelijk
Maar ondertussen 21 uur is de temp onder de 30 graden, bij jullie zal dat wel heel anders zijn, herfst stormen?
Vanmiddag zag ik een paar meisjes een potje badmintonnen, met een echt pluimpje maar in plaats van batjes gebruikten zij een stuk karton.
Wij hadden pas op de pasar een paar voetballen gekocht om weg te kunnen geven, gister zagen we een stel jongens wat verveeld rondlopen Jt stopte en gooide een bal naar hen toe.
Prachtig de gezichten begonnen te stralen, ze kwamen allemaal een hand geven en renden toen naar een veldje om lekker te spelen.
Nu maar hopen dat zij niet vechten over wie de bal mee naar huis mag nemen.
Verder kwam Jt in de buurt waar hij aan het werk was nog een kind tegen met een schisis die geopereerd kan worden, de gegevens van het kind zijn weer naar Truus gebracht.
Vanmorgen ben ik weer druk aan het woordjes leren geweest, kleine zinnetjes proberen te maken, ik vind het moeilijk maar hoop dat ik een beetje zal leren praten, maar volgens mij leer je een vreemde taal sneller op je 6de dan op je 60ste.
Maar op mijn 6de was het onvoorstelbaar dat ik hier nog eens rond zou lopen, en zo zou genieten.
Groetjes van ons.

  • 02 November 2009 - 16:42

    Miranda:

    Wat heerlijk Elly die temperatuur!! Het is hier momenteel 20gr! In de huiskamer dan he... Buiten is het 11 gr en er is behoorlijk wat regen naar beneden gekomen vandaag. Hoewel maandag mijn vrije en wasdag is.. heb ik het laatste maar gelaten...
    Jammer dat we geen speelgoed kunnen opsturen! Hebben hier nog genoeg liggen voor die kids waar ze erg blij mee zouden zijn!
    Nou sla die muggen van je af... of doe JT een lekker luchie op stiekum :)
    Liefs!

  • 02 November 2009 - 17:45

    Henk En Bets:

    Het is niet te geloven hoe rijk wij zijn.
    Geen batjes maar een stuk karton,en waarschijnlijk spelen zij beter dan hier met een batje.
    Zoals Miranda al melde is het weer hier helemaal in de war regen en nog eens regen.
    Bij ons is het 22 gr bij de verwarming.
    Jantinus ik zie jou als een soort Hidding maar dan in Biak.
    En Elly veel succes met de studie,ik heb ook het gevoel dat het boven de 50 moeilijker gaat.
    Maar de aanhouder wint niet waar.
    Groet uut emmnnnn

  • 02 November 2009 - 22:04

    Rika:

    Wij zaten dus zaterdag op n terrasje heerlijk in de zon op Ameland niet te vergelijken met Biak.Maar toch heb ik vaak aan jullie gedacht.Wat een verschil. Eten bereiden in bananenblad,muziek en dans, en dan die vrolijke gezichten erbij geweldig kunnen wij nog wat van leren.En dan de kleine Jt wat een mooi kereltje,zo te zien voelt hij zich wel op zn gemak bij opa en oma haha,is er ook nog een kleine Elly op komst?Ik vind het leuk om de verhalen te lezen en ik neem mn petje af voor jullie geweldig.
    groetjes Rika

  • 02 November 2009 - 23:27

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en Jantinus.
    Afgelopen Zondag was het hier pet weer regen regen en nog eens regen maar niet echt kopud een graat of 12, Vandaag was het hier weer mooi zonnig weer ook met een graad of 12 maar de komende week word het weer regen en soms harde wind althans dat word voorspeld maar de temperatuur blijft wel boven de tien graden dus niet echt koud.
    wat fijn dat jullie weer een kindje hebben gevonden wat geholpen kan worden ja dat heb je als je veel op straat ben
    dan kom je nog wel eens wat tegen. ik ben net helemaal aan Trrus vergeten te vragen hoe het met Oktov is maar dat hoor ik morgen dan wel ik hoop beter
    fijn hoor dat jullie ons zo laten weten dat je soms met kleine dingen hier wonderen daar kan verrichten en hoe blij kan je een kind niet maken met een bal
    oké dat was het dan weer voor vandaag veel plezier en leer ze maar goed want wie weet kan jij weer mensen hier de woordjes leren die jij nu daar leerd
    hartelijke groetjes en veel liefs Hillie

  • 03 November 2009 - 14:34

    Jantsje:

    Deze week 2 kinderen jarig. Het verlanglijstje bleek een enorm karwei. De mannen hadden niks meer te wensen (10 en 12 jaar). Wat een enorm luxeprobleem. Een blij snoetje en een bal, geweldig!

  • 03 November 2009 - 15:13

    Ben En Wil:

    Schande ik heb af en toe jullie verhalen weleens gelezen, maar pas nu heb ik alles gelezen en de foto's bekeken. Eerlijk gezegd ben ik nu wel een beetje jaloers. Als ik naar buiten kijk, nat winderig en koud (6 graden). Er komen wel allerlei memories naar boven, zoals het kopen van een flesje remover, het maken van foto's, zonder problemen vol met kinderen. Het leukste is toch wel, veel bekende koppies, behalve jullie. Ook de tentoonstelling in de oude hangar, daar liep ik ruim 40 jaar geleden ook rond. Wil heeft gisteren alles gelezen en ondanks dat ze er nooit geweest was, was heel veel herkenbaar. Wat gaat het trouwens hard, nog een kleine maand voor jullie, kan Elly nog een hoop maleis leren!!
    Groetjes uit Alkmaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Biak

Terug in Biak

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Zaterdag 28 november, ( vandaag 34 jaar getrouwd)

26 November 2009

Donderdag 26 november,

25 November 2009

Woensdag 25 november,

24 November 2009

Dinsdag 24 november

23 November 2009

Maandag 23 november
Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 563266

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: