Zondag 4 oktober 2009 - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zondag 4 oktober 2009 - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zondag 4 oktober 2009

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

04 Oktober 2009 | Indonesië, Biak

Weer in Biak, een beetje thuiskomen,

In de middag van vrijdag 2 oktober vertrokken wij van huis en landen na een lange vermoeiende reis op zondag 4 oktober om 6.30 uur op Biak.
Wij vlogen met KLM naar Jakarta die in Kuala Lumpur een tussenlanding maakt fijn even de benen strekken.
In Jakarta een paar uur wachten en daarna met een tussenlanding in Makassar naar Biak, er waren wat vertragingen maar dwars door de tijdzone, s heen zijn we wel 32 uur verder.
Normaal staat er dan iemand van het bedrijf om ons op te halen, naar later blijkt zijn zij niet op de hoogte waren dat wij vandaag arriveren.
Maar geen nood Truus Yujun Justin Margret Noortje en Desi stonden ons op te wachten, nauwelijks van het vliegtuig trap vlogen Truus en Margret ons al om de nek.
Wat een hartverwarmend welkom we hoorden later, dat zij de weken en dagen hebben afgeteld, wachtend op onze komst.
Noortje bang om zich te verslapen, heeft de hele nacht gamend achter haar computer gezeten.
In huis stond een uitgebreid ontbijt klaar met allerlei kleuren cakes en brood een verrassing van Margret Noortje en Yustin.
Na het eten slaat de vermoeidheid toe, Truus gaat naar huis daar word zondagschool gehouden en Margret en Noortje moeten zingen in de kerk, Yustin pakt met een blij gezicht de zorg voor ons op en wij gaan eindelijk naar bed, languit kunnen liggen is een ongekende luxe.
Jt hersteld snel en was na een uur of vier slapen weer fit, om een uur of twee zitten we op het terras en laten de hitte over ons heen komen.
Yustin verteld ons in het Indonesisch verhalen die we zonder ze te kunnen vertalen al aardig begrijpen.
Jt hangt de meegebrachte thermometer op die al gauw 35 C aangeeft, in de zon is het nog veel warmer dus daar blijven we voorlopig wel uit.
Gelukkig staat er een zuchtje•wind maar het luie zweet komt zo wel los.
In de loop van de middag met een Oyek (brommer taxi) naar Truus geweest om Ina te zien ze was eerst wel wat verlegen maar even later was zij samen met Jt al aan de meegebrachte puzzel bezig.
Om 7 uur stond hier weer als vanouds een heerlijke maaltijd klaar, en heb ik zitten smullen van de vis (die hier niet stinkt en niet naar vis smaakt) de kip boontjes en nasi =gewone witte rijst met sambal en weet ik veel wat voor kruiden.
Vanavond kwam ook Chris nog even langs hij heeft fam. in Nederland wonen dus krijg je dan het een en ander mee als je deze kant op gaat.
Nu jullie zijn weer even bij gepraat en wij pakken ons indo leven weer op, wat wel lukt met zoveel lieve mensen om ons heen.
Selamat malam,
Jantinus en Elly

• 04 Oktober 2009 - 13:15

Tolly En Annie:

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen
    en wat zal zo'n geweldige ontvangst jullie goed doen,idd hartverwarmend!
    We wensen jullie een mooie tijd daar en lezen graag jullie belevenissen.
    Groet'n oet Bork.

• 04 Oktober 2009 - 14:07

Jan En Alie Stouten:

Jullie zijn dus weer gearriveerd op Biak.We hebben een beetje meegevlogen zodat we toch ongeveer wisten waar jullie konden zijn.De ontvangst was toch weer zoals dat op Biak gaat.Vrienden en bekenden staan je op te wachten.Bij ons was dat ook altijd zo.Nu eerst maar acclamateseren de eerste dagen.Vandaag een prachtige dag hier.Veel zon en niet koud.Dit was het voor deze keer.Doe Truus de groeten van ons.We hebben ze nog nooit ontmoet met uitzondering van de e-mails die we regelmatig uitwisselen.Tot een volgende keer.

• 04 Oktober 2009 - 14:38

De Fietser:

Een goede tijd op Biak toegewenst.

• 04 Oktober 2009 - 14:48

Joke:

Helemaal blij dat jullie goed over zijn.
    Ik verheug me op je verhalen.

• 04 Oktober 2009 - 20:05

Jantsje:

Wat fijn dat jullie weer met beide benen op de grond staan, Elly en Jt!
    Maar wel 'Boer zoekt vrouw' gemist, he?
    En dat hebben wij dan weer.

• 04 Oktober 2009 - 23:09

Hillie Koning:

Nallo Elly en Jantinus.
    Wat fijn dat jullie reis redelijk voorspoedig is verlopen, ik had je al vertled dat ik Zondag avond zou kijken of jullie eerste verslag er al op zou staan en ja hoor geweldig.
    Ik had van Truus al gehoord dat jullie met je neus in de boter waren gevallen wat de Temperatuur betreft.
    En de rest moest ik maar
    in jou beicht lezen dus bij deze,ik heb weer zitten smullen want ik wist al wie er allemaal jullie zouden komen verwelkomen.
    geweldig leuk in gedachte was ik er bij, ik heb zelfs een borreltje genomen en ik denk op het moment dat jullie aankwamen op Biak want ik wilde het doen om even over vijf jullie tijd dus maar ik was de tijd vergeten
    dus het zal hier plaatselijke tijd half elf geweest zijn en als ik jou bericht lees was het precies de tijd dat jullie daat aan kwamen.
    en ik heb genoten van de dvd's uit biak hoor als nog bedankt hartelijke groetje Hillie

• 05 Oktober 2009 - 08:18

Henk En Bets:

Wij wensen jullie naar een lange reis,een fijn verblijf op Biak.
    En horen gauw weer de belevenissen.
    Bets en Henk

• 05 Oktober 2009 - 11:41

Wil En Ben:

Geweldig als ik verhaal zo lees en dan de foto's zie, zoveel bekende mensen. Het lijkt wel of ik er pas geleden geweest ben. Noortje en Margaret, het lijkt wel of ze hier nog rondlopen. Ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto's.
    Groeten uit Alkmaar