Maandag 5 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Maandag 5 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Maandag 5 oktober

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

05 Oktober 2009 | Indonesië, Biak

Genoeg werk aan de winkel

Vandaag is Jt weer aan het werk gegaan en werd ook in het bedrijf hartelijk en enthousiast ontvangen.
De vorige keer heeft het nogal wat energie gekost om genoeg personeel voor de werkzaamheden te krijgen maar ondanks het feit dat men niet op de hoogte was van Jt komst waren de mannen van de PT aanwezig.
Ook waren er een paar functie wisselingen die Jt had voorgesteld doorgevoerd, dus het zet zoden aan de dijk voor hem om hier te zijn.
Wat werkzaamheden betreft zijn er grote problemen in de stad waarvan men niet wist waar en hoe die aan te pakken, ook daarom is iedereen heel blij met zijn komst.
Morgen komt Jenny (tolk Engels/ Indonesisch)weer werken, voor diegenen die het niet weten Jenny is de moeder van de kleine Papoea Jantinus vernoemd naar de witste man van Nederland.
Vanmorgen heeft Jt Jenny in een taxibusje voorbij zien komen zij zag hem en riep naar hem, morgen gaat zij dus weer mee als tolk, vanmorgen heeft Jt wel al Jenny haar man de papa van de kleine Jantinus gesproken.
Hopelijk zien we morgen dus de baby lijkt me echt leuk om hem in het echt te zien.
Zelf heb ik vandaag niet veel gedaan (doe ik hier nooit) een beetje uitpakken maar ik heb veel last van de warmte dus vanmiddag maar een dutje gedaan en wat zitten lezen.
Morgen is er weer een auto voor ons dan kunnen we weer de stad in en gaan en kunnen we Inge bezoeken.

• 05 Oktober 2009 - 12:30

Rob En Wil:

Hoi Jantinus en Elly,
    Ik las dat jullie inmiddels alweer in Biak zitten en dat de reis voorspoedig is gegaan. Je eerste verhalen staan alweer op de site dus de hoogste tijd om te reageren.
    Fijn om zo hartelijk ontvangen te worden, dit geeft je ook daar een klein beetje het gevoel om "thuis" te komen.
    Wat leuk om morgen de kleine Jantinus te zien, Dan wordt waarschijnlijk jullie gevoel van een klein beetje "opa en oma" zijn nog wezenlijker.
    Nu Jantinus is alweer aan de slag en jij bent nog aan het acclamatiseren begrijp ik.
    Je hebt nu eenmaal werkpaarden en luxe paarden.
    Nu ik ga ook maar weer aan de slag en hoort dus bij de werkpaarden.
    Elly en Jantinus geniet weer van de komende tijd en ik kijk alweer uit naar alle belevenissen die jullie mee maken.
    Lieve groet van Rob en Wil.

• 05 Oktober 2009 - 17:16

Henk En Bets:

Elly en Jantinus wat is het toch leuk om al het nieuws wat jullie beleven al weer mee te mogen maken.
    En dat Jantinus met open armen is ontvangen om aan het probleem in de stad zijn ervaring toe mag passen.
    En natuurlijk de ontmoeting met kleine Jantinus.
    Elly doe het rustig aan met de warmte daar.
    Een warme groet uit, EMMEN
    Henk en Bets

• 05 Oktober 2009 - 23:03

Hillie Koning:

Hallo elly en Jantinus.
    Wat fijn dat het jullie lekker mee zit, en morgen de kleineJantinus gaat bewonderen voor jullie dus vandaag voor ons ook wel maar ik moet eerst nog slapen en dat hebben jullie al gedaanik kijk uit naar de foto's van de kleine Jantinus want die zal best al wel gegroeit zijn
    en wat fijn dat er weer snel een auto voor jullie beschikbaar is.
    heel veel genieten hoor dan doe ik het ook. en ja voor de martelaar veel strekte in de hitte ik ben blij dat Jennie je weer kan bijstaan als tolk want je wend toch aan je mensen niet waar?
    hartelijke groeten en tot spoedig ziens met foto's van je Naamgenoot
    Hillie

• 06 Oktober 2009 - 08:29