Heilig water en natte voeten - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Heilig water en natte voeten - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Heilig water en natte voeten

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

10 Mei 2010 | Indonesië, Bali

Het ontbijt was weer heerlijk, vers fruit en een groene pannenkoek met bruine rietsuiker, dat is een speciaal recept van Ibu Dewi de eigenaar van dit hotel.
We hadden al gezien dat zij rond ging en bij verschillende altaartjes bloemen en wierrook offertjes bracht je ziet dat heel veel hier, 70 % van de bevolking hier is Hindoe.
Vanmorgen keurig op de afgesproken tijd was Gede hier, erg leuk hem weer te zien, hij was namelijk ook twee jaar geleden onze chauffeur op Bali en hij heeft altijd contact met ons gehouden via sms.
Hij wist nog veel van die week en ook nog het versje dat ik voor hem had gezongen,Ik wil klapper, klappermelk met suiker want iets anders lust ik niet.
Eerst hebben we vliegtickets voor de doorreis naar Djokja geregeld, dat moet je toch even van te voren rond hebben.
Daarna zijn we even aan het strand wezen uitwaaien en hebben lekker gegeten in een restaurant dat helemaal van bamboe is gebouwd.
Vervolgens naar Tanah Lot gereden waar een tempel staat die bij eb met droge voeten bereikbaar is en bij vloed in zee staat.
Er was daar ook een heilige bron waar veel mensen naar toe gingen om te drinken of hun handen of voeten onder de waterloop te houden, wij hebben het ons maar tot kijken beperkt.
Als ik dat zo aan zie word ik er altijd een beetje kriebelig van. het draait altijd om geld, dat vind ik trouwens van al dat tempel gebeuren hier, meer commercie dan religie.
De weg naar de tempel lijkt dan ook op een markt waar de verkopers vaak erg opdringerig zijn.
Tijdens het bezichtigen van de tempel begon het al zachtjes te regenen, eenmaal in de auto barste de bui los die heel lang duurde, bij het hotel aan gekomen bleek er op het pad naar onze kamer wel 20cm water te liggen dus we kwamen met natte voeten thuis.
Weer heerlijk gegeten dat is niet zo moeilijk op Bali er zijn heel veel restaurants, dus keus genoeg.

• 11 Mei 2010 - 06:49

Jantsje:

Nog 1 nachtje slapen, dan kunnen de jongens het allemaal weer meebeleven.