Groente van de pasar - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Groente van de pasar - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Groente van de pasar

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

20 Februari 2010 | Indonesië, Biak

Vanmorgen ben ik samen met Inge naar de pasar geweest om groente te kopen, we zijn met een taxibusje gegaan, je gaat aan de kant van de weg staan en dan houd je zo’n busje aan, voor 3000 rp ( 21 cent) kun je dan mee, hoever dat maakt niet uit.
Toen we bijna bij de pasar waren zei een jongen die voorin zat kijk daar is je man aan het werk, grappig dat zij dat weten zonder dat je hen kent, Inge zei dat klopt en in het gesprek dat daarop volgde wist hij ook te vertellen waar wij wonen zo bekent als de bonte hond.
Op de pasar heb ik met hulp van Inge taugé tomaten komkommertjes uitjes witte kool en selderie gekocht en een paar nootmuskaat noten.
Ondertussen heeft zij mij verteld wat voor groentes wij zagen want er is veel wat ik niet ken.
Groente uitzoeken is niet zo moeilijk maar verstaan wat de prijs is geeft weer problemen, in de supermarkt kun je zien wat je moet betalen maar dat gaat hier niet op, ook is het moeilijk te beoordelen of de prijs redelijk is, en je niet het dubbele betaald met je witte gezicht.
Ik wil best een goede prijs betalen maar wil niet opgelicht worden.
Na de middag kwam Inge weer en heeft zij mij verteld hoe je hier taugé als groente klaarmaakt leuk zo samen in de keuken.
Jt had ook een fijne dag er is nu in een buurt waarin ook een school sinds vijf jaar weer water.
Afgelopen week is er hard aan gewerkt en het was niet zeker of het zou lukken, gelukkig had Jt de situatie goed ingeschat anders was het werk voor niets geweest en dat is ook niet bevorderlijk voor de motivatie van de ploeg.
Vanavond kwam Desi (zoon van Yustin) bij ons langsom een praatje te maken, en ook belde Mark gezellig even kletsen, en ben ik weer bijgepraat over de naderende kabinet crisis

• 19 Februari 2010 - 15:57

Mini En Henk:

Wanneer ik vandaag een rijtje
    moet maken zou dat
    een rijtje
    groenten kunnen zijn :
    taugé
    tomaten,
    uitjes,
    komkommertjes…

Beter lijkt mij
    Het rijtje dat staat op het schoolbord

Bravo aquarius

Gr.Henk

• 19 Februari 2010 - 17:33

Bets En Henk:

Hoi Elly en Jantinus,
    Leuk om de foto,s te zien,er wordt wat afgelachen daar.
    Zoals je al zegt wat leuk dat iemand ziet dat jantinus jou man is die daar aan het werk is.
    En dan de school die weer water krijgt,door het klasse werk en inzicht wat jantinus heeft.
    Jullie zijn er natuurlijk niet om vakantie te vieren dat blijkt ook niet zo te zijn na het lezen van alles wat jullie daar regelen.
    Doe pa k Simon even de groeten van mij,en de dames op kantoor.
    Fijn weekend en tot het volgende verslag.
    Groet,
    Bets en Henk
    nb de sneeuw is bijna weg na 2 maanden.