Dinsdag 20 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Dinsdag 20 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Dinsdag 20 oktober

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

20 Oktober 2009 | Indonesië, Biak

Vannacht slecht geslapen weer allerlei klachten, toen ik het daar met Inge over had gister zei zij dat zijn eigenlijk allemaal verschijnselen van malaria, vanmorgen heb ik dus de bijsluiter van de Lariam onze med om malaria te voorkomen er eens bij gepakt.
Daar stond dus ook in dat je dit soort klachten als bij werking kunt hebben, terug denkend aan begin dit jaar toen heb ik dat in mindere mate ook gehad maar dat vergeet je zo.
Nog maar even afwachten dus, hopelijk is het komend weekend over want dan gaan we naar een eiland hier voor de kust een nachtje in een paaldorp logeren.
Vandaag had de auto een lekke band die heeft Jt laten repareren kosten 20.000 Rp dat is omgerekend €1,30 en binnen het uur weer klaar, kom daar bij ons is om.
Ook was hij vandaag bij een school waar alle kinderen met hem op de foto wilde Jenny zei al hij is net een beroemd artiest.
Na werktijd zijn we even de stad in geweest ik wilde nagellakremover kopen, er werden mij nagelknippers en lak aan geboden en maar na het tonen van mijn half gebladderde teennagels kwam er een flesje voor de dag, hiervan werd een rekening geschreven waarmee ik naar de caissière kon om te betalen, de verkoopster kwam toen met het flesje en weer een ander meisje deed er een zakje om, en zo houden we elkaar aan het werk.
Maar we hebben ons ook een ventilator aan geschaft om onze bezwete lijven te koelen.
In de loop van de nacht valt het vaak wel mee maar sommige dagen is het te bar, gelukkig gooit Yustin op heel hete droge dagen de matrassen in de zon geen overbodige luxe hier.
Allemaal weer de hartelijke groeten en laat van je horen wij lezen het graag.

  • 20 Oktober 2009 - 15:25

    De Fietser:

    Heeft Jt genoeg pennen meegenomen en viltstiften? Bij voorkeur niet-afwasbaar.

    Een BW-er moet natuurlijk vaak zijn hantekening zetten.

    NB: BW = Bekende Waterman

  • 20 Oktober 2009 - 17:25

    Jantsje:

    Het zit je niet mee wat gezondheid betreft. Zou de leeftijd hierbij ook om de hoek komen kijken denk je? Je ziet het verschil met (de stralende) Jt... Het was hier vandaag prachtig herfstweer. Heb de terrasstoelen geboend en binnen gezet en de zomerjassen gewassen. We gaan op naar Sinterklaas. Heb je je rijmboekje wel mee, dan kun je met 33 gr. leuk sintgedichtjes maken, je hebt toch niks zinnigs te doen, zou ik denken. Gr. Jantsje die je van harte beterschap wenst.

  • 20 Oktober 2009 - 20:30

    Betteke:

    Jee, ik kan jullie bijna niet bijhouden..
    Goed hoor om elke dag weer in de pen te klimmen en foto's te plaatsen. Je hebt het goed voor elkaar Elly: Jantinus aan het werk en jij heerlijk op 't platje! Het lijken wel koloniale tijden!!
    Ik ben afgelopen week naar het toneelstuk "Heren van de thee" van Hella Haasse geweest. De laatste uit een serie over Nederlands Indie.Heb jij dat boek ook gelezen? Het beschrijft prachtig de sfeer en het landschap van de Preanger op West Java.
    Hoop niet dat je ziek wordt en dat het inderdaad bijwerkingen zijn van de Lariam. En de obat die ze daar hebben zal ook zijn werk bij jou wel doen..
    Tot horens!

  • 20 Oktober 2009 - 21:37

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en Jantinus.
    wat jammer dat je je niet lekker voeld, wees er als je blieft voorzichtig mee hoor.
    truus heeft af en toe ook last van Malaria,
    dat moet erger zijn dan een goede griep.
    Dus daar zit je echt niet op te wachten, Neem desnoods even contact op met Truus voor je weg gaat je weet maar nooit.
    Dan kan je gelijk even naar Ina informeren want die is ook ziek ik weet niet of jullie dat al wisten. je heb er niet bij gezet naar welke school Jantinus is geweest.
    Ik hoop dat je in het weekend wel naarhet paaldorp kan gaan, is dat op Sowek?
    ik hoor h3et wel ik krijf net een smsje van Truus er is gelukkig niets ernstigst met Ina alleen maar heel lastig voor een kind
    het gaat je goed tot morgen in gezondheid veel liefs Hillie

  • 21 Oktober 2009 - 15:50

    Iet En Riekus:

    jammer dat elly zich niet helemaal fit voelt maar voor de rest vermaken jullie je wel zo te horen.
    elly aan de leeftijd licht het niet want anders had j t er ook wel last van.
    groet iet en riekus

  • 21 Oktober 2009 - 21:20

    Rika:

    Elly ik denk niet dat je leeftijd hier mee te maken heeft hoor,maar ja ons meidie jantsje hahaha heeft daar nog geen weet van,Ik heb weer genoten van de verhalen en de mooie foto's.Birgit bracht vandaag de groeten over dus je was weer even op C gezellig..Ik hoop dat je gauw weer beter bent.Recept..beschuit en een slap kopje thee en wel je vocht in de gaten houden met al dat gezweet. groetjes Rika

  • 21 Oktober 2009 - 21:36

    Miranda O Te B!:

    haha.. 1,30euro om een band te vervangen! Doe ons zo'n garage hier in Nederland... Ze mogen het zelfs wel voor het dubbele doen.
    Heb net mijn glaasje wijn op en stap zo mijn bedje maar eens in. Heb morgen een vroeg dienst en op van de zenuwen... heb morgen met voorgesprek met mijn eerste aanspreekpunt voor het jaar gesprek met onze teammanager... je snapt het word kiele kiele of ik mag blijven!! Dus duim maar ff voor me!
    Ik snap dat boer zoek vrouw niet echt jou genre is... daarom attendeer ik je er even op dat de laatste aflevering van Gooische vrouwen vrijdag speelt.. De Clifhanger: Krijgt Cheril Morero (Linda de Mol) en haar man het geld terug van Barry die hen heeft opgelicht... Staat Tippi Wan weer op nadat Tante Cor haar heeft doodgeslagen met een koekepan ennnnnnn gaat de rijke advocate Clair toch vallen voor de toch iet wat uit de toom vallende visboer uit Ijmuiden... ja ja.. je weet niet wat je mist!! maar goed.. mocht je het wel willen zien.. gelukkig gaan Rita en ik in december wederom in de nachtdienst en heb speciaal alle seizoenen al op de harde schijf staan op bekeken te worden! Dus mocht je in een gat vallen na Biak!!!! Ik heb gooische vrouwen voor je!!
    He vrouw, ik hoop dat je snel weer een beetje opknapt. Al het goede komt langzaam... dus verwacht geen herstel na deze opbeurende reactie...
    liefs en groetjes! Ook aan JT.

  • 22 Oktober 2009 - 11:11

    He-di:

    Moi,hier een berichtje van een nederlandse bandenplakker.Hij doet het echt niet voor een eurootje of twee.wie wens'n ,dat joe snel weer beter bent en dat joe wel naor naor dat paaldorp kunt gaon.
    groetjes van de dure bandenplakker en zien vrouw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Biak

Terug in Biak

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Zaterdag 28 november, ( vandaag 34 jaar getrouwd)

26 November 2009

Donderdag 26 november,

25 November 2009

Woensdag 25 november,

24 November 2009

Dinsdag 24 november

23 November 2009

Maandag 23 november
Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 566363

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: