Hallo allemaal - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Hallo allemaal - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Hallo allemaal

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

27 April 2010 | Indonesië, Biak

Het heeft een dag geduurd maar hier dan weer een verslag van ons leven hier, veel te druk om te schrijven en wat dacht je er zijn drie computer gebruikers bijgekomen.
Dat is ingrijpend veranderd met die drie erbij, het hele huis staat gelijk op de kop en er wordt wat afgepraat en gelachen.
Gisteren hebben we niet veel bijzonders gedaan bij komen van de reis en omschakelen naar deze temperatuur kost even tijd.
Vandaag ben ik samen met TMJ naar de stad geweest in een taxi wat hier dus kleien Suzuki busjes zijn, de jongens moeten zich haast opvouwen.
We zijn wat door de stad gelopen en ook over de vismarkt, daar was niet veel vis meer daarvoor moet je echt in de morgen uren zijn, de lucht hangt er nog wel en we waren dan ook alle vier blij dat we eruit liepen en aan zee stonden.
Er was al een hele tijd een klein beetje regen maar dat voelt eigenlijk wel verfrissend hier, we hadden afgesproken om met een ojek (motor)terug te gaan.
Bij de vismarkt is een plaats waar deze staan te wachten op klanten, ik vroeg om vier ojeks en daarop kwam er direct een heel stel in de benen die ons graag wilden rijden een Belanda achterop je motor is toch nog steeds heel bijzonder.
Tijdens de rit naar hui hield het op met zachtjes regen zodat wij als verzopen katten thuis kwamen, Martha vond het enerzijds zielig voor ons maar omdat wij het niet erg vonden kon zij er ook wel om lachen.
Wij hebben veel plezier gehad grappig om elkaar te zien rijden helaas geen foto’s hiervan maar we hebben gezegd dat het zonder regen voor herhaling vatbaar is.
Toen Jt weer thuis was zijn we naar de Japanse grot geweest, dat is een grote grot waar veel Jappen zijn gebombardeerd door de Amerikanen tijdens wo2, je kunt er met een lange trap naar beneden ingaan en door lopen naar de krater die mooi begroeit is Trea en Jorryt zijn dat gaan doen Mark en Jt hebben hen van bovenaf gefilmd maar zijn er later ook heen gegaan.
TMJ vonden het mooi en ondanks de vele muggen steken was het de moeite waard.
Ondanks mijn kleine pannen en een twee pits is het eten ook weer gelukt, toch weer wat meer organisatie dan wanneer je met je beiden bent, maar wel heel gezellig.
Vanavond zijn we bij Truus op de thee geweest Jt heeft met Mark een computer probleem opgelost en ik heb weer genoten van even Nederlandse tv.
Nu nog een borrel en dan naar bed, jullie lezen wel het gaat ons goed en we hopen van jullie allen hetzelfde.

• 27 April 2010 - 14:27

Jan Braker:

Ben in 1960 in de Grotten geweest, maar toen waren er nog geen trappen naar beneden.Het was meer "sluipdoorkruipdoor"
    Groetjes Jan

• 27 April 2010 - 19:19

Henk En Bets:

Beste Allemaal,
    Wat is het toch leuk om te lezen dat jullie met elkaar zo van de westerse wereld,naar het leven op Biak gaan.
    En dan de leuke film waar de reuzen op staan,want dat zijn ze natuurlijk wel,vergeleken met de mensen daar.
    Het is hier zomers weer plm 20 gr en geeeen regen.
    Geniet er van met jullie allen,en tot het volgende verslag van jullie.
    groetnnnn uut Emeeennnnn.
    Henk en Bets

• 27 April 2010 - 19:50

Rinske:

Leuk om te lezen dat jullie als gezin weer samen zijn maak er een mooie vakantie van.

• 28 April 2010 - 13:20

Miranda:

Hoi Familie Weggemas!
    Lijkt wel een reunie daar... gezellig hoor het hele gezin compleet. Maak er met z'n allen een leuke vakantie van!
    Liefs Miranda.

• 28 April 2010 - 13:21

2de Keer Miranda..:

Zo heb je niks.. en zo 2x wat.
    Elly, lees je mijn WWW even op mijn hyves? van 28/4? Dan ben je weer volledig op de hoogte...
    KUS!