Hiep hoi - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Hiep hoi - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Hiep hoi

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

25 April 2010 | Indonesië, Biak

De kinderen zijn veilig aan gekomen in Biak wel twee uur later maar zij zijn er, en het is geweldig als je ze dan eindelijk aan ziet komen.
Gistermorgen vertelden Martha en Chris dat zij Mark Jorryt en Trea ontvangen wilden volgens de Adat van Biak, en gistermiddag kwamen Margret en Noortje met hetzelfde idee.
Zij hebben het in overleg met elkaar gedaan en het was geweldig leuk, de kinderen hadden niet op een dergelijk onthaal gerekend.
Toen wij van het vliegveld kwamen stonden er drie jongens met gitaar fluit en tiva (Papoea trommel) muziek te maken en te zingen.
Bij het hek stonden op de grond drie verschillende schalen waarin om beurten een van hun voeten werd gewassen en ook een hand met water over het gezicht werden gedaan.
Chris vertelde dat dit betekend dat je al de geesten van Nederland achter laat het de geest van Biak toelaat om je te beschermen, je hoort er dan echt bij.
We hadden voor brood en lekkere dingen gezorgd dat viel er goed in.
We zijn nog even weg geweest om de water tonnen naar Adoki te brengen en zijn toen naar de zee gereden waar we een poosje gezeten hebben.
Om negen uur zijn Mark en Jorryt gaan slapen helemaal gaar van de reis en Trea gaat er ook zo in, wij maken het ook niet laat want de vorige nacht was kort en onrustig.
Ik heb nog even lekker in de meegebrachte tijdschriften gelezen.

• 25 April 2010 - 13:59

Joke:

Nu hadden wij even geen internet,terwijl ik zo benieuwd was of de kinderen al aangekomen waren . Geniet er maar van,wij genieten mee.

• 25 April 2010 - 17:22

Jantsje:

Geweldig dat ze er zijn! Leuk die filmpjes erbij hoor! ontroerend.

• 25 April 2010 - 18:30

Foppe En Hilda:

Geweldige ontvangst. Ziet er erg gezellig uit. Wij genieten mee vanuit Nederland. Heel veel plezier met zijn allen

• 25 April 2010 - 18:47

Mini En Henk:

We zijn blij met jullie familie hereniging en wensen jullie een fijne vakantie samen.

Wat minder is zijn de nu enkele dolende geesten die ze in Nederland achtergelaten hebben we zullen ze een beetje in de gaten houden onze oudste zus doet ook mee nu bij hen het internet weer op orde is.

Ik ben wel nieuwsgierig waar dat brood en lekkere dingen ingevallen zijn.

Geniet!!!!

Groet
    Henk

• 25 April 2010 - 20:35

Betteke:

Yes, ze zijn er Elly!!

Ik wens jullie allemaal een onvergetelijke vakantie toe en laat ons meegenieten he..

Liefs, Betteke

• 26 April 2010 - 17:45

Henk En Bets:

Beste familie,
    Wat moet het een fijn gevoel zijn om na zoveel weken julie kinderen te mogen begroeten in het verre BIAK.
    En dan ook nog verlost te worden van de geesten uit Nederland.
    En dan al het lekkere eten.
    Sorry voor de late reactie,de niewe pc vertoont nog wat kuren,maar bij deze wensen wij jullie allemaal een fijne tijd in het verre Biak en waaar jullie allemaal naar toe gaan.
    Groet,
    Bets en Henk

• 26 April 2010 - 20:47

Assie:

hey laiverds!

fijn te lezen dat iedereen veilig is aangekomen.. en dus met een leuk onthaal.. nou ben benieuwd naar alle leuk belevenissen!!
    Fijn om het gezin bij elkaar te hebben denk ik..
    nou geniet ervan!!!

liefs astrid

• 27 April 2010 - 07:39

Nichtje Inge:

Hai, hai alle 5,

zoals jullie al gemerkt hebben zat ik niet in Mark zijn koffer, helaas......

Ik wens jullie een onvergetelijke tijd met z'n 5en op Biak, geniet maar niet met mate!
    Liefs,
    Nichtje Inge