Zaterdag in Biak - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zaterdag in Biak - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zaterdag in Biak

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

11 April 2010 | Indonesië, Batavia

Vandaag heeft Jantinus zoals gebruikelijk op zaterdag een halve dag gewerkt, van een mevr. die zo blij was dat er weer water uit de kraan komt, hebben de jongens allemaal een dikke fooi gekregen, die gaan dus ook weer blij het weekend in.
Vandaag kwam er ook een man bij Jt die vertelde dat hij al lang naar hem op zoek was, hij wilde hem vertellen dat in de Nederlandse tijd een vliegtuig bij hen in Numfor was neergestort, daaruit heeft hij een man gered, hij heette Berend Drent.
Hij hoopte dat Jt daar iets van wist of op een of andere manier inlichtingen kon krijgen over deze man, wie weet lukt dat nog eens.
Zelf had ik ook een drukke morgen en niet omdat Martha vanwege haar verjaardag vrij was, maar er kwam een man die op zoek was naar de buurman waar wij het huis van huren.
De man was verbaasd hier een Nederlandse aan te treffen en we raakten in gesprek wat natuurlijk weer uit draaide op een hulpvraag, water voor een kleine kampong in het oosten van het eiland, ik heb hem maar gezegd dat het niet waarschijnlijk is dat Jt daar wat aan kan doen omdat hij al zes dagen in de week werkt, maar het blijkt maar weer dat water een eerste levensbehoefte is waar nog lang niet overal in is voorzien, nog een geluk dat hier wel water is.
Toen de man weer weg was kwamen Chris en Martha met een paar Nederlandse mannen, een van hen had een lelijk wondje aan zijn teen dus namen zij hem maar even hier naar toe, heb ik mijn goede daad voor vandaag ook weer gedaan.
Nog even op verzoek er staat een foto van de Mata Biak schelpen bij de foto’s van vandaag.
Fijn weekend allemaal, en laat eens wat van je horen wij vinden het erg leuk om reacties te krijgen, want berichtjes uit Ned. daar zijn we altijd erg blij mee.

• 10 April 2010 - 15:56

Mini En Henk:

Beste volgers,

Daar zijn de schelpjes dan. MATA Biak-oog van Biak

Meerderen gingen u reeds voor.
    koop zo'n schelpje en u
    helpt Elly en Jantinus de armsten in hun omgeving te helpen.

Kijk maar even op mijn verhaal op Goede vrijdag.

Hoort zegt het voort!!!
    Niet alleen voorbehouden aan volgers

Groet,
    Henk

• 10 April 2010 - 16:09

Jantsje:

Hee leuke luitjes: hier komt nieuws uit Nederland! Wij (manlief + ik) zijn dan vandaag naar Westerbork afgereisd om een relaxfauteuil uit te zoeken bij woonwinkel Willems. Dit allemaal ter ere van Frans' verjaardag. We hadden besloten om dan meteen een 2e voor het vrouwtje erbij te kopen, immers voor de broodnodige EENHEID in de huiskamer. Dit gaf problemen zo jullie al voelen aankomen. De kleinste stoel niet klein genoeg, de grootste stoel niet groot genoeg. Zo hebben ook wij hier problemen van niet geringe aard. Want: hoe moet het nu verder??? Hoe moeten wij nu relaxen? Water te over, maar geen goeie stoel. De moraal van dit verhaal: in Westerbork hebben wij niets te zoeken.... In het anders zo lieflijke dorp was het nu koud (7-8 graden), zwaarbewolkt en niks niet gezellig. Ik weet niet of jullie op dit soort nieuws zaten te wachten, maar het komt uit een goed hart.

• 10 April 2010 - 16:17

Jantsje:

Ik lees het verslag vanaf vandaag terug en wil bij deze Henk geruststellen: zoals altijd is het in Nederland druk, druk, druk. Dus.
    Tot nu toe bleef ik in gebreke, maar geloof me: ik ben een echte doener. Het komt goed! Uitstel is slechts uitstel. (geen afstel) Dat geldt ook voor de rest, dat weet ik zeker.

• 10 April 2010 - 16:58

Jantsje:

Mijn collega's in Meppel en Hoogeveen doneren met z'n allen ook 75 euri. Ze komen dit a.s. maandag te weten, maar vinden het vast een goed idee. Soms moet je gewoon op de zaken vooruit lopen, anders schiet het niet op.

• 10 April 2010 - 18:50

Ben En Wil:

Dit zijn wel hele mooie, het is fantastisch dat die slakken zulke mooie deurtjes maken om hun huisje mee af te sluiten. Ik neem tenminste aan dat je weet dat dit sluitdeksels zijn van een of andere slak. Ik heb er ook een paar, maar die zijn toch niet zo gekleurd als paar van deze.
    Trouwens leuk om gisteren een foto te zien van Adri, we hebben met de dames ontmoet in Amsterdam waar hij een cadeautje voor Truus had. Wat gaat de tijd hard nog maar 42 dagen en dan benne jullie weer hier. Dan is het alweer bijna juni en alweer bijna een jaar geleden dat er een paar zenuwachtige dames op Schiphol stonden. Wat wel hetzelfde is gebleven is de witte kop van Jantinus, een goed herkenningspunt.

Groeten Wil en Ben

• 11 April 2010 - 10:46

Kees:

Na het lezen van het neergestortte vliegtuig in Numfor, ben ik in mijn boek Rimboevliegers (luchtvaartgeschiedenis in Nw.Guinea) gaan bladeren. Ik kon er niets over vinden. Een ongeveer jaargetal zou mij meer op weg kunnen helpen. Was het militair- of civiel?

• 30 Maart 2014 - 20:26

J Rehaen:

ben veteraan van nng zou graag in bezit komen van een mata biak. wie kan mij het adres geven waar ik ze ken kopen. b v d rehaen wj.