Zaterdag 10 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zaterdag 10 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zaterdag 10 oktober

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

10 Oktober 2009 | Indonesië, Biak

Hollandse avond bij Truus
Ik zat vanmorgen buiten te borduren toen de vrouw van Oktov met haar kinderen van 1 en 2 jaar bij mij kwam zitten, zij spreekt helaas geen Engels en dan vind ik het soms wel wat een ongemakkelijk gezit, maar de mensen hier hebben daar volgens mij geen last van.
Ik had nog een kleurboek en een pak kleurpotloden dus die heb ik er bij gehaald en dat vonden ze alle drie leuk.
Omdat het is al weer zaterdag is heeft Jt maar een halve dag gewerkt dus vanmiddag lekker vrij.
We zijn even naar het hotel geweest waar wij vorig jaar gelogeerd hebben, Jt natuurlijk veel vaker de mensen kennen hem daar dan ook en vinden het leuk om hem te ontmoeten.
Wij moesten daar een brief en geld heen brengen van mensen uit Nederland waar een van de vrouwen die in de keuken werkt al jaren contact mee heeft, weer iemand gelukkig gemaakt dus.
Vanavond gezellig gegeten bij Truus ook Noortje en Margret waren van de partij we aten patat van zelf geschilde en gesneden aardappelen kip en sla heerlijk, rauwkost krijg je hier nooit dus dat is echt smullen, vruchtenbowl toe.
Ik had de fles port meegenomen en heb daar samen met Truus van genoten.

• 10 Oktober 2009 - 17:21

Jantsje:

Allereerst: wat een geweldig leuk kleinkind die Jt! Om helemaal plat te zoenen! (Zo trouwens ook Larsje van Birgit die een hele ochtend gepoogd heeft de -hete- kachel te aaien en volle koffiekopjes te bemachtigen.) De foto's zien er weer ontspannen en knus uit. Het leest ook anders nu we erover gepraat hebben, Elly. Jaloers ben ik op de puf-en zweetverhalen. Vooral na de ganse dag op diverse voetbalvelden te hebben staan blauwbekken. Geniet ervan en geef Jt een dikke zoen van mij! Wat een poepie!

• 10 Oktober 2009 - 21:34

Hillie Koning:

Hallo Elly en Jantinus.
    wat leuk om nu eens van dicht bij de vrouw en kinderen van Oktov te zien, en ze zien er gelukkig goedgezond uit.
    Ook leuk te lezen dat jullie weer een gezellige avond bij Truus gehad hebben, en zo te zien vond Trrus het helemaal niet erg dat je die fles mee genomen had.
    Ik heb hier al vier mensen gehad die graag de speciale dvd wilde zien, dus ik zit ook bijna elke dag op Biak heerlijk en ik heb er nog steeds geen genoeg van.
    morgen krijg ik weer iemand dus weer kijken heerlijk hoor, dat wilde ik jullie toch even laten weten.
    fijne Zondag en veel liefs Hillie

• 11 Oktober 2009 - 09:56

Ronald Aker:

Hallo Elly & Jantinus,
    Allereerst nog dank voor de link naar deze web-log. Ik kreeg onlangs een mail van iemand die kort geleden ook in Biak was. Hij gaf aan dat de restauratie van het KLM Hotel op Biak klaar was, en dat het nu wat luxer is, maar met behoud van oude details en architectuur. Mocht je nog in de gelegenheid zijn, zou je daarvan nog een paar foto's kunnen maken? Indien mogelijk ook binnen? Alvast bedankt en nog een fijn verblijf gewenst!
    Groeten Ronald.