Vrijdag 9 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Vrijdag 9 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Vrijdag 9 oktober

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

09 Oktober 2009 | Indonesië, Biak

Vandaag kwam Jt tijdens het werk een heel boze vrouw tegen vanwege waterleiding problemen, maar gelukkig kon zij na enig overleg weer lachen.
De jongens op het werk noemden Jt de waterdokter leuk gevonden maar ook die heeft niet voor alle problemen een oplossing.
Ik heb een rustige dag thuis doorgebracht met taal oefeningen en borduurwerk, onder het laatste heb je tijd om na te denken en kwam een verhaal wat Jenny vertelde weer boven drijven.
Zij vertelde dat hier pas geleden een kind is geboren met een waterhoofdje hier is geen behandeling mogelijk alleen in Jakarta en dat valt niet te betalen.
Wat moet het een vreselijk gevoel zijn dat er technisch dingen mogelijk zijn maar door geldgebrek niet kunnen.
Het is hier een andere wereld en toch valt het ons op dat mensen hier zeker niet ontevredener zijn dan bij ons.
Armoede en rijkdom zijn natuurlijk ook gerelateerd aan je omgeving, hier hebben je buren ook niks, al zijn hier ook wel een paar erg rijke mensen natuurlijk.
Wat stond er op ons menu vanavond vis en we leren het te waarderen hoe is het mogelijk je kunt op de foto zién dat ik er al handig mee omga, kop eraf zonder te griezelen.
En taugé als groente met allerlei pepertjes en spul er in heerlijk.
Vanavond is Margret hier geweest gezellig en het Nederlands gaat best, leuke herinneringen opgehaald aan de vakantie.
Morgen is Yustin vrij en hoeft Jt maar een halve dag te werken savonds naar Truus om te eten.
Het is hier vanavond een heerlijk temperatuurtje 24 C dat komt omdat het lang geregend heeft.
Tot morgen allemaal.

• 09 Oktober 2009 - 14:05

Joke:

natuurlijk is vis lekker,dat heb ik altijd al gezegd.
    hier is de temperatuur echt al op herfst gezet,maar de zon schijnt vanmiddag lekker.
    we hebben net een paar druiven uit eigen tuin gegeten.

• 09 Oktober 2009 - 14:42

Henk En Bets:

Wij wensen jullie een fijn weekend.
    Henk en Bets

• 09 Oktober 2009 - 22:33

Hillie Koning:

Hallo Elly en Jantinus.
    ja het is erg als je soms geconfronteerd word met het verdriet van een ander, terwijl het hier zo vanzelfsprekend is dat je een ziek kind naar het ziekenhuis kan laten gaan.
    Niet dat ze hier alles op kunnen lossen, want ook hier staan ze wel eens met hun handen in het haar.
    Maar je weet als Familie dat je er niet alleen voor staat en dat de dpkters doen wat ze kunnen. En ja dat is daar anders, want vaak kunnen ze niet eens naar een dokter en daar kan ik heel verdrietig van worden hoor.
    maar goed dan probeer ik maar snel mijn gedachten te verzetten en kijk dan wat er wel goed gaat.

en als je dan naar die kleine Jantinus kijkt zo mooi lachend gezicht ja dan word je toch weer vrolijk
    zo zie je maar zelfs waterdokters kunnen niet altijd alles voor elkaar krijgen maar het meeste toch wel en daarom heb je die titel wel verdiend hoor
    Veel liefs en een fijn weekend, met mooi weer.
    Dan kunnen jullie misschien wel weer lekker op stap en daar kunnen wij dan weer van mee genieten.
    hartelijke groetjes van Hillie