De laatste week van onze tijd op Biak - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu De laatste week van onze tijd op Biak - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

De laatste week van onze tijd op Biak

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

22 April 2015 | Indonesië, Biak

De jongelui vermaken zich prima zij gaan er alle dagen op uit en hebben al heel wat afgesjouwd.
We hebben het erg gezellig met elkaar, het blijft een uniek iets, samen met je kinderen aan de andere kant van de wereldbol te zitten.
Dat laatste is heel duidelijk te zien aan de sterrenhemel je ziet de sterren en de maan anders dan bij ons, bij nieuwe maan zien wij aan de zijkant een schijf hier zie je die schijf als de onderkant dus net een klein kommetje.
De grote beer zien wij als een steelpannetje, hier ook alleen zie je die hier op de kop.
Je kunt hier een heel mooie sterrenhemel zien omdat er geen lichtvervuiling is als bij ons.
Dat wij met een groot gezin zijn zien we aan de hoeveelheden koffie en rijst die er doorvliegen, normaal houden wij van vijf kilo rijst aan het eind nog over nu heb ik vanmiddag weer drie kilo gekocht want met zo’n groot gezin gaat het hard.
Vandaag hebben we weer eten voor ons afscheid buffet besteld, morgen avond gezellig eten met een heleboel mensen.
Helaas moeten wij morgenmiddag eerst naar een begrafenis,
Inge haar schoonzuster is vandaag overleden, wij kennen haar man Max en haar dochter Tanty ook al lang, eigenlijk is heel Inge haar familie ons heel eigen geworden.
Vrijdag is Jantinus vrij en gaan we nog een dag op pad met de kinderen, daarna zijn we samen met Inge en Margriet door hen uitgenodigd om uit eten te gaan, en dan is het koffers pakken.
Wij vertrekken zaterdag en de kinderen zondag, zij gaan zaterdag samen met Margriet nog een dag op stap naar oost Biak.
Zij hebben dan in korte tijd weer veel van Biak gezien, gelukkig weten zij dit eiland en zijn bewoners net als wij te waarderen.

• 22 April 2015 - 19:20

Adrie:

Ik hoop op een goede terug reis voor jullie allemaal en tot ziens ergens in 2015 .

Adrie uit Baarn

• 22 April 2015 - 19:38

Hans Jaap:

Goede reis en take care!

• 22 April 2015 - 19:57

Betteke:

Nog een paar gezellige dagen samen en allemaal een goede vlucht terug!
    Helaas heb ik een toepasselijk gedicht voor jullie, als globetrotters, thuis liggen maar aangezien ik bij HJ ben, kan ik dat niet sturen. Dat hebben jullie nog tegoed.
    Tot gauw..groetjes aan iedereen daar

• 22 April 2015 - 21:50

Vien:

Geniet nog even van de laatste dagen met elkaar en alvast een goede terugreis gewenst!
    Groetjes!

• 22 April 2015 - 21:50

Henk En Bets:

Wij hebben weer genoten van jullie belevenissen,en wensen jullie een fijne vlucht weer terug.
    Nogmaals bedankt .
    Henk en Bets

• 23 April 2015 - 15:38

Henk:

Hallo lieve fam.

Geniet nog even.
    Goede reis.
    We hopen jullie in gezondheid spoedig te zien in ons laaglandje aan de zee.
    Ik heb weinig gereageerd maar wel weer genoten van de verhalen en de mooie foto's.

tot spoedig
    Henk

• 24 April 2015 - 23:11

Jantsje:

Ik wens jullie een warm afscheid en dat jullie weer veilig landen op Schiphol!

• 25 April 2015 - 14:29

Rob En Wil :

Hoi Elly, Jantinus en kinderen,

Ik heb ondanks weinig reacties genoten van de belevenissen. De klederdracht die jullie aan hadden stonden jullie voortreffelijk.
    Wij wensen jullie een goede en veilige terug reis terug, en tot ziens.
    Lieve groet, Wil.

• 27 April 2015 - 21:50

Betteke:

Hier komt ie alsnog...

Wij trekt op verre landen an
    Wij kunt 't ja wachten, dus verdan
    Wilt wij de eigen tied besteden
    An vromde kust en vromd verleden
    En als de reize is volbracht.
    Is 't altied Drenthe, dat oes wacht.

Smangs goat wij ook met 't vliegmachien,
    Biak en Nieuw Guinea wilt wij zien
    En duurt wat langer dan verwacht,
    Is 't altied Drenthe, dat oes wacht.

Zo trekt wij rustig rusteloos rond,
    Geen verre tocht is ons te bont.
    Maar als de reize is volbracht,