Een prachtig weekend - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een prachtig weekend - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een prachtig weekend

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

19 April 2015 | Indonesië, Biak

Margriet had ons gevraagd of wij het leuk zouden vinden om in traditionele Papua kleding op de foto te gaan, dat leek ons wel grappig.
En nooit half werk bij haar, een broer en een vriend kwamen om ons te schilderen dat was op zich al een hele belevenis lachen!!!
Er werd heel veel werk aan besteed om ons mooi te maken.
Een paar collega’s kwamen het geheel op foto vastleggen daar namen zij ook ruim de tijd voor.
Het was een onvergetelijke belevenis.
Avonds waren wij met Inge en Margriet uitgenodigd door Jos om uit eten te gaan dat kwam goed uit na alle drukte, het was lekker en gezellig.
Jos zit in het parlement van Biak en moet komende week naar Yogjakarta, zij wilde ons daarvoor nog zien vandaar.

Zaterdag zijn we met een grote prahu naar een paar mooie eilanden gevaren prachtige dingen gezien en de kinderen hebben ook nog gesnorkeld.
Een negen jarig neefje van Margriet die mee was heeft genoten, hij mocht vissen met Bart Jan ‘s hengel en met Mark zijn snorkel heeft hij vol trots zijn eerste onderwater beelden gezien, hij heeft er een halve middag mee op zijn hoofd gelopen zo mooi vond hij het, hij weet nog niet dat hij straks de snorkel mag houden wat zal hij er trots mee rond stappen.
Vandaag stond noord Biak op het programma, Trea had weer een heleboel kinderkleren meegenomen en wilde er graag bij zijn als die uitgedeeld werden.
Daarna hebben we de waterval bij Karmon, de spuiters bij kampong Son bezocht en macaroni salade gegeten en gezwommen bij Wari Beach, daarna nog gekeken op het strand van Jobdi en de Korem baai.
Na het eten kwamen de dochters van Jenny nog langs het gaat goed met hen, maar zij vrezen het moment dat opa weg is en Jenny nog niet terug, ze hebben via skype nog even met haar gepraat en waarschijnlijk is zij eind volgende week terug dat zal een pak van ons hart zijn

• 19 April 2015 - 15:47

Jan Engberts:

Prachtig!

• 19 April 2015 - 16:02

Truus:

Hoi,

schitterende foto's, ik ben jaloers. Zeg Jt, is er nog bier te krijgen, Indonesie heeft het land drooggelegd of is daar mee bezig.
    Groetjes voor iedereen van mij.

• 19 April 2015 - 16:48

Willy :

mooie foto's maar jullie zullen als Papua wel weer moeten solliciteren hier .
    het zal voor jullie een genot zijn om die mensen zo blij te zien met hun nieuwe kleding
    ben benieuwd hoe ze hier reageren.
    heb een mail naar de wereldwinkel gestuurd
    om een en ander uit te leggen.

groetjes Jaap en Willy

• 19 April 2015 - 21:39

Hans Jaap:

Kunnen jullie die kleding niet meenemen naar NL? Zou het graag willen zien in het eggie! Prachtig en het slankt enorm af!!

• 19 April 2015 - 22:26

Betteke:

Ik sluit me bij Hans Jaap aan. Hoop dat jullie in Nederland een voorstelling geven. Met daarbij natuurlijk lekker eten op z'n Biaks. Gaan we daarna met de pet rond voor jullie project. Prachtige foto's! Wat zullen jullie lol hebben samen. Veel liefs, Betteke

• 21 April 2015 - 15:37

Tjak Risamasu:

Heel leuke verslagen schrijf je Elly ! Zo kunnen wij ver van de tropen toch nog heel veel dingen herkennen en in gedachten meebeleven! Dank je hartelijk!
    Nel en Emmy zijn terug en hebben inmiddels weer hun draai gevonden en de draad opgepakt.
    Ze bellen om de haverklap met elkaar om herinneringen van hun 1 maand verblijf op Biak op te halen.
    Ze laten ook hun hartelijke groeten aan jou, Jantinus en jullie kinderen doen, en dat doe ik dus bij deze.
    Ook de groeten aan Inge, mede namens de haar heel bekende familie Souhoka.
    Heel veel succes met alles wat jullie nog te doen hebben. O, ja ook de groeten van mijn oud collega, Egbert Nauta. Wij zijn gepensioneerd, maar zien elkaar minstens eens in de week omdat wij gemeenteleden zijn van dezelfde kerk. Wees hartelijk gegroet, Tjak Risamasu

• 21 April 2015 - 19:51

Jantsje:

Wie één schildpad heeft gered, heeft de hele dierenwereld gered. (Vrij naar Joods spreekwoord.)

• 21 April 2015 - 19:57

Jantsje:

Gewèldig jullie allemaal in de zondagse kleren! Lachen! Wat een goed idee! Ik zag nu toch dat jullie de 26e huiswaarts gaan.Nog even met z'n allen genieten. Alhoewel, hier is t inmiddels ook al 19 graden! Dus!
    En trouwens, heb ik een hoofdstuk gemist? Waar is kleine Jantinus?