De afgelopen dagen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu De afgelopen dagen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

De afgelopen dagen

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

20 Maart 2015 | Indonesië, Biak

Het is alweer even geleden dat ik heb geschreven dus zal ik de laatste dagen met jullie doornemen.
Jantinus heeft het alle dagen druk op zijn werk, uiteindelijk de reden van ons verblijf hier, hij gaat alle dagen met plezier naar zijn werk, het blijft een uitdaging om mensen te leren en stimuleren om het bedrijf beter te maken.
Ik schreef over Jenny die in Papua nieuw Guinea is, zij is daar in een ziekenhuis behandelt volgens haar man en wil terug komen, we gaan kijken of we daar wat in kunnen doen want het draait altijd weer om geld.
Woensdag zijn we na het werk naar kampong Samber gereden, Inge heeft gezorgd dat er stenen balken en cement gebracht zijn, gelukkig is dat goed verlopen, zij is met de eerste vrachtwagen mee gereden om aan te wijzen waar gelost moest worden.
Avonds waren Nel en Emmy bij ons op bezoek en ook Inge was daarbij, grappig Inge en Emmy bleken elkaar van vroeger vijftiger jaren dus, te kennen van de mulo in Jayapura het vroegere Hollandia en hadden elkaar nooit weer gezien.
De avond vloog voorbij met allerlei herinneringen aan vroeger van de drie dames en het was erg gezellig, we hebben heel veel gelachen samen, maar ik hoorde ook wel dingen uit de Nederlandse tijd waar ik mij voor schaamde maar alles moet natuurlijk wel in de tijd van toen geplaatst worden.
Vanavond zijn Alvi en Esther hier geweest met hun dochtertje van tien maand, vorig jaar hebben we haar geboorte op een paar dagen gemist, een prachtig meisje.
Morgen gaan we weer op pad met Inge en Margriet als het lukt dus morgen weer een verslag.

• 20 Maart 2015 - 22:13

Betteke:

Je hebt dezelfde Toyota Jantinus als vorig jaar! Die Toyota's zijn natuurlijk ook niet kapot te krijgen..
    Weer goed bezig daar Elly en JT en niet te vergeten Inge en Margriet. Altijd maar in de weer met het verrichten van goede werken! Super!

• 20 Maart 2015 - 22:25

Betteke:

Gek dat de helft van mijn stukje (weer) niet geplaatst is.
    Ik schreef of jullie ook Takokak thee drinken op Biak... Je weet wel: geen zakjes maar hele grove thee met takjes en al. Ik schreef ook dat ik het hartstikke leuk vind om een foto van Esther en Alvi te zien met hun prachtige dochtertje. Groetjes aan hun en succes morgen!