Naar Biak - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Naar Biak - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Naar Biak

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

03 Maart 2015 | Indonesië, Biak

Selamat Lezers,
Afgelopen donderdag zijn we weer op reis gegaan naar Biak, we werden door onze kinderen naar Schiphol gebracht, een betere start kun je niet maken, de reis is goed verlopen.
Zaterdagmorgen stond Inge ons op te wachten met Oktov en Agus die de auto bracht, Margriet kon niet komen die zat voor haar werk tot zondag in Jakarta.
We waren blij weer in een gespreid bedje te kunnen stappen en hebben eerst een paar uur geslapen, daarna boodschappen doen en bij Martha en Chris langs.
In de supermarkt werd vreemd gekeken naar de kar die helemaal vol was ( veel kleinere kar dan bij ons) maar bij de start lijkt het altijd erg veel.
Tot onze schrik verkopen zij geen kipfilets meer, zodat ik vandaag een kip bijna moest slachten kop en poten zaten er nog aan, Jt heeft het hoofd van de romp gescheiden, waarna ik moedig verder ging.
Vandaag is ook een nieuwe schotelantenne geplaatst omdat de oude kapot is, er is een stuk van oude steiger op gevallen die stond bij de in aanbouw zijnde kerk naast ons.
De dominee zegt dat zij daar niets aan kunnen doen en voelen zich niet verantwoordelijk voor de schade, lekker makkelijk maar hier wordt dat geaccepteerd.
Hopelijk komt morgen de man die weet hoe de schotel gericht moet worden, hij zou vandaag om een uur om half zes en nadat JT hem opgezocht had na een kwartier komen grrr dat is weer even wennen.
Tot onze verbazing zat Nel Wambrauw met haar vriendin hier op het terras te wachten toen we thuis kwamen, zij zijn vanmorgen aangekomen en de dames waren al weer op pad, afgesproken dat ik donderdag mee ga naar Sopen waar een door hen gesponsorde puskesmas is.
Zo nog even foto’s uitzoeken en jullie zijn weer een beetje bijgepraat morgen verder.

• 03 Maart 2015 - 17:38

Henk:

Lectori Salutem,

Fijn dat jullie een voorspoedige reis hebben gehad.Ruimte in vliegtuig was er voldoende en naar je schrijft
    de "plaaats"was ook breed bemeten? (ik weet dat het gewoon maar type foutjes zijn die ik zelf ook zeer regelmatig maak maar sommige geven aanleiding om een kwinkslag te maken)
    Geweldig plaatje pa en ma met de kinderen op schiphol.
    Dat het met de KLM niet zo goed gaat wist ik maar "schihol?(onder de mooie foto )daar gaat het toch goed mee?
    Elly wil je de volgende keer niet meer schrijven van het "hoofd"van de romp scheiden dat zien we/lezen we
    maar al te vaak van IS. doe dan maar kop of schrijf ik nu als een kip zonder.
    Ik dacht dat je dat vroeger ook moest doen bij de padvinderij bij een hike helemaal voor jezelf zorgen zo ook een kip slachten of waren dat alleen de jongens die dat moesten doen?
    Ave atque vale,
    broer Henk

• 03 Maart 2015 - 18:25

Henk En Bets:

Hoi Elly en Jantinus,
    Toch altijd leuk dat je weggebracht wordt door de mensen die je lief zijn.
    Het ziet er weer mooi uit,en een vertrouwt gevoel om weer thuis te zijn op Biak.
    Wij zullen jullie weer volgen en wensen jullie een fijne tijd in het verre Biak.
    groet Henk en Bets

• 03 Maart 2015 - 20:46

Stinus:

We wensen jullie een fijne tijd op Biak

• 03 Maart 2015 - 21:06

Hennie:

Hallo Elly en Jantinus,

Jullie zijn al weer in je tweede huis aangekomen. Het weerzien was vast weer fijn. Ik wens jullie veel succes en zal jullie site uiteraard weer volgen.

Jantinus, succes met het werk.

Groetjes Hennie

• 03 Maart 2015 - 22:26

Betteke:

Wat een luxe in dat vliegtuig! Met je jas uit Emmen..ik zag een bekend plaatje van schaatsers. Aan Inge's gezicht te zien, vond ze het wel leuk. Het lijkt trouwens wel alsof jullie niet weg zijn geweest. Als ik mijn ogen dicht doe, ben ik er ook..

• 05 Maart 2015 - 18:41

Tjak Risamasu:

Heel fijn, door jullie reisverslag kom ik te weten dat mijn vrouw Emmy en haar vriendin Nel Wambrauw veilig in Biak zijn aangekomen! De dames hebben geen mobieltje of laptop bij zich, dus geen. Contact met Thuis front! Dank jullie wel! Fine tijd toegewenst!