Teo ’verjaardag, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Teo ’verjaardag, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Teo ’verjaardag,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

01 Mei 2014 | Indonesië, Biak

Ondertussen al weer een dag geleden was Teo onze schoonzoon jarig, we zijn vaak nog hier als hij zijn verjaardag viert, jammer, vanavond belde Trea dat zij lekker uit eten zijn geweest, wij komen de borrel wel halen als we terug zijn.
Wij hadden gisteren een afspraak gemaakt om naar een nationaal park te gaan, maar de vader van de jongen die ons de dag daarvoor heeft begeleid had een “beter” idee dus lieten wij ons overhalen in de hoop dat we een nog mooiere rit zouden krijgen.
We begonnen bij de warmwaterbron? Wij twijfelen zeer aan de bron, maar er was een bad met heel warm water waar mensen omheen zaten die zich met het warme water overgoten, hopend op de heilzame werking.
Wij wilden alleen even kijken maar er zaten een paar vrouwen die ons overhaalde onze voeten met het water te overgieten, weg eeltknobbels en we lopen weer als jonge meiden.
Hierna volgde een soort scoutingkamp waar je van alles kon doen wel een mooie omgeving, vol verwachting vervolgden we onze weg en die duurde en duurde eindeloos tot we in een plaats aankwamen en wij verwachten dat daar wel iets heel bijzonders moest zijn!
Niks dus de chauffeur en de “gids” wilden wat eten en ook wij hadden wel zin in wat, moeilijk om wat te vinden wat er wat aantrekkelijk uitzag.
We aten in een heel goor tentje waar de baas op de stoep ervoor, saté zat te snijden van een geit die aan een haak erboven hing, de stukjes vlees verzamelde hij in een bureaula, maar we zijn nu een dag verder en zonder diarree dus wat wil een mens nog meer.
Achteraf hebben we spijt dat we niet onze eigen keus hebben doorgezet, weer een leer voor de volgende keer.
We eindigden de dag positief met een hier bijna niet verkrijgbaar blikje Bintang.

• 01 Mei 2014 - 19:38

Mini En Henk:

Hallo Daar,

Niks dus,dus niks kan iets heel bijzonders zijn.
    een hele troost voor mij , ik heb nog al eens verstek laten gaan met mijn commentaar maar
    Dus niks kan heel bijzonder zijn daar houden we het op.
    Elly en Jant gefeliciteerd met jullie schoonzoon ook dat, maar ik feliciteer ook met de verjaardag van Theo,Theo wanneer je dit leest gefeliciteerd met je verjaardagen ook met je schoonouders.
    Al hoewel ze hebben de voeten schoon .....genoeg veren gestoken.
    Mooie en leuke foto's.
    Dat sate snijden valt op de foto nog wel mee maar wanneer ik mij bedenk ruim 30 graden de la zeker niet na de vorige keer gedesinfecteerd maar ja alles ging goed, geen labbekak, maar een zeer attente engelbewaarder op jullie schouder.
    He ,he ik heb mijn ritme weer te pakken ik hoor mijn oudste zus zeggen" o,joh" god hebbe haar ziel of moet het allah zijn mais a la.
    Het ga jullie goed

Groet,
    Mini en Henk (Jullie merkten het al Mini is er niet is met de Zonnebloem deze week)

• 01 Mei 2014 - 21:07

Henk En Bets:

Ik had nog gezegd dat Jantinus het vaak bij het goede eind heeft maar deze keer liet hij zich het kaas van het brood eten.om toe te geven om een andere route te nemen.
    Met andere woorden je eigen gevoel volgen.
    Maar de foto,s zeggen weer alles geniet er van met elkaar.