Vogelvrij - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Vogelvrij - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Vogelvrij

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

22 Maart 2014 | Indonesië, Biak

Gisteren waren er minder dames bij de breiles, de reden was waarschijnlijk dat het een heel hete dag was ( 36,8 gr) in de schaduw.
Wel waren zij vol verbazing toen zij de poppen zagen die ik meebracht uit Nederland, allemaal met zelf gebreide kleertjes aan, grote hilariteit toen er een echt jongens popje bij was.
Hopelijk vinden de toekomstige poppenmoeders ze net zo mooi dan de breisters.
Het was de bedoeling dat wij vandaag weer rijst gingen rondbrengen maar Inge heeft rijst kunnen kopen die niet zo duur is maar verpakt in zakken van 50 kilo, dus moeten we het eerst in porties van 15 kilo verpakken.
We zijn naar de Japanse grot geweest, een heel diepe grot waarin heel veel Japanners zich schuil hielden en daar door de Amerikanen aan het einde van wo2 is werden gebombardeerd.
Verder rondgereden, we stopten bij de wasplaats in Paray, aan de andere kant van de straat waren kinderen aan het zwemmen.
Margriet zag dat zij een plastic koker bij zich hadden waar wat in bewoog, dat bleken jonge vogels te zijn.
Jt vroeg de kinderen die aan hem te verkopen dat deden ze graag, wij reden door naar het kortbij gelegen vogelpark en hebben daar 18 jonge zwaluwen de vrijheid gegeven.
Eerst waren we bang dat de helft al dood was maar ze vlogen een voor een weg een prachtig gezicht om ze even later boven ons te zien vliegen.
Omdat we toch bij het vogelpark waren hebben we daar ondanks de regen rondgekeken, er zijn daar prachtige vogels te zien in de felste kleuren.
Hierna zijn we wezen kijken bij het gebied tussen de zee en de rivier de Ruar waar mangrove bos is, erg mooi om te zien, alleen jammer dat er mannen met een grote motorzaag bezig waren.
We besloten de middag met een bezoek aan het Irian hotel ( voormalig KLM) even in de mooie tuin rondgelopen en toen een sapje in de serre.

• 22 Maart 2014 - 16:06

Hans Jaap:

Lieve Betteke, ik wist niet dat je zo goed kon breien en daar nog lol in hebt ook. Verborgen talent!
    Zou je me bij gelegenheid eens kunnen facetimen of aangeven hoe ik jou kan bellen? Het gaat om Gerda ......Hoeveel uur lopen jullie voor op ons? Je bent wel in een wonderlijke wereld met een heel andere cultuur en natuur. Prachtig te zien en te lezen. Blijf genieten! Knuffel Hans Jaap

• 22 Maart 2014 - 17:29

Adrie Uit Baarn:

Vandaag hebben we gestort op jullie rekening Elly en Jantinus
    groetjes ui Baarn van Adrie

• 22 Maart 2014 - 17:59

Mini En Henk:

Hallo,

Wat die JanT ook niet allemaal teweeg brengt.
    We zullen het spreekwoord "Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht"
    moeten gaan veranderen in:
    "BETER ACHTTIEN VOGELS IN DE LUCHT DAN ÉÉN IN EEN PLASTICKOKER"

Een hoop vreemde vogels op de mooie foto's die ene op een tak met een hoop roze veren hoe heet dat soort?

Groet,
    Mini en Henk

ps
    wat was het bankno ook al weer?

• 23 Maart 2014 - 10:41

Henk En Bets:

Het ziet er allemaal weer top uit en de foto,s van het vogelpark en de Japanse grot zijn voor mij leuk om weer te zien.
    Het is al een tijdje geleden dat Jantinus,Jan Eefting en ik er voor de eerste keer werden gevraagd om daar met het project op te starten.
    Er komen vele foto,s voorbij waar je dan een beeld bij hebt, het doet dan wel iets met je.
    Ook als je er niet bent geweest is het heel mooi om alles te volgen wat daar allemaal gebeurt door onze Elly en Jantinus en dat te bedenken dat Jantinus daar ook nog werkt,en ook Elly met haar activiteiten geweldig om te mogen volgen .
    Groet,
    Bets en Henk

• 23 Maart 2014 - 11:53

Jantsje:

Het bankno staat bij 16 maart bij het bericht van Mini en Henk. Volgens mij klopt 't gewoon hoor, dat hoop ik maar tenminste. Elly, wij horen graag hoe het met Jenny gaat. Ik schrok ervan, zo'n jonge vrouw/moeder en zo ziek.
    Prachtige foto's weer. Leuke poppen, geweldig! Succes met jullie goede werk voor mens en dier.

• 23 Maart 2014 - 11:57

Jantsje:

Anders zou Henk misschien een beetje meer los kunnen gaan met dat belangrijke banknummer. Het staat wat verdekt opgesteld, een tikkie aan de bescheiden kant misschien. Dacht ik zo.

• 23 Maart 2014 - 18:59

Anky Severijn -Otto:

Leuk om jullie verslag hier in Holland te lezen en de mooie foto's te zien. Ik zie het allemaal voor me.De groeten aan Margriet en Inge.

• 23 Maart 2014 - 19:17

Hennie:

Hallo Elly, Betteke en Jantinus. Weer mooie verhalen uit het verre. En natuurlijk prachtige foto's. Heel leuk dat jullie het breien zo oppakken, ik zou er niets van bakken maar ja, heb dan ook geen les hier. Deze week ook het verslag van Jt gelezen, ook goede zaken!
    Veel plezier en blijf gezond.

Groetjes Hennie