Mijn tijd bij het waterbedrijf in Merauke - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Mijn tijd bij het waterbedrijf in Merauke - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Mijn tijd bij het waterbedrijf in Merauke

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

09 Maart 2014 | Indonesië, Biak

Bij het waterbedrijf in Merauke heb ik mij vooral bezig gehouden met de in slechte staat verkerende bak van de watertoren, en besloten te proberen de toren buiten gebruik te stellen.
Naar wat veranderingen leidingen en afsluiters, zijn we gaan testen om het water direct naar de klanten te pompen, dit bleek gelukkig goed te werken, de klanten hadden met de toren om de dag water en nu alle dagen, dus een hele verbetering.
Verder heb ik in de dagen dat ik Merauke was pater Kees de Rooy een paar keer ontmoet, een keer bij hem thuis was daar ook een mevrouw uit Nederland aanwezig zij is als arts bezig om wat dingen in de gezondheidzorg te verbeteren, was erg gezellig.
ook de zuster van Margriet Sisi ontmoet in Merauke met haar twee kinderen
Inmiddels ben ik weer terug in Biak waar ik maandag mijn werkzaamheden zal starten.
Dinsdagmorgen komen Elly en Betteke aan op Biak waar me erg op verheug.
De volgende verslagen zullen weer door Elly worden geschreven, die is daar veel beter in.

• 09 Maart 2014 - 09:35

Vien:

Fijne tijd in Biak en geniet weer van jullie eigen plekje op Biak (www.rajori.nl klik "vakantiehuis" voor degenen die nieuwsgierig zijn). Ik zit in de trein naar Schiphol, spulletjes brengen naar Elly en met gepaste jaloezie selemat jalan wensen! ;-)

• 09 Maart 2014 - 10:30

Adrie Bouwmeester:

Ook van Adrie een zeer goede tijd op het oude Biak , en geniet maar weer zonder Truus

• 09 Maart 2014 - 17:49

Henk En Bets:

He Jantinus,
    Fijn iets weer van jou te horen Je hebt gelijk Elly kan veel beter verhalen schrijven dan jou HA HA.
    Jantinus fijne tijd op Biak en maak er samen weer iets moois van.
    Groet,
    Bets en Henk

• 09 Maart 2014 - 20:29

Mini En Henk:

Hoi JanT,

Niet l... maar poetsen
    Zo mag ik het graag zien.
    Lange verhalen erg veel woorden wel mooi maar een afsluitertje hier en een omleidinkje daar en de mensen hebben iedere dag water wat wil je nog meer !!!!!!
    Maar de verhalen van mijn zus zijn evenzeer interessant en dan komen nu denk ik zo nu en dan ook de ervaringen van Betteke erbij dat wordt dan totaal een groot feest...en geen Maleisisch vliegtuig gewoon Garunda ook vlug veilig en voordelig he got's the hold world in his hands......of Wat de toekomst brengen moge .....
    groet,
    zwager ,broer,broer van hartsvriendin