naar merauke - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu naar merauke - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

naar merauke

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

24 Februari 2014 | Indonesië, Biak

Vertrek Merauke.

Door Elly dinsdagmorgen 18 febr naar de trein in Assen gebracht, daar kwam ook Trea mij uitzwaaien.

Om 13 uur vanaf Schiphol vertrokken met Garuda Indonesia, via Abu Dhabi naar Jakarta, aankomst woensdag 12 uur, daar voor 5 uur een hotel genomen om me op te frissen en te rusten.

Oom 21 uur verder met Garuda via Makassar naar Biak aankomst 5 uur, daar stonden Inge, Margriet en Agus mij op te wachten, het was een warm welkom.

Agus heeft me naar het Intsia hotel gebracht ook daar werd ik weer hartelijk ontvangen, er direct koffie en thee gebracht, ik had een Drentse krentenbol meegenomen en direct aangesneden waar flink van werd gegeten ze vonden het heerlijk.

Eerst mijn werkkleren bij Inge gehaald die mee moeten naar Merauke, en samen met Inge wat dingetjes naar Martha gebracht die ik vanuit Nederland had mee gekregen, ook had ik wat spulletjes van Truus mee gekregen voor Yuyun ook dat gebracht.

S’avonds bij Inge de rest van de krentenbol op gegeten, ik heb Elly gevraagd om er nog een mee te nemen.

Vrijdag mijn werkzaamheden begonnen bij het waterbedrijf voor een dag want ik ga eerst naar Merauke, ook hier hartelijk ontvangen.

Vrijdag ook nog even mijn rijbewijs voor een jaar laten verlengen, eerst even bij de dokter langs voor een gezondheidsverklaring, dat was even wegen en de rest van mijn gegevens werd van mijn paspoort gehaald.

Zaterdagmorgen om 4.30 op het vliegveld om te vertrekken naar Jayapura en vandaar naar Merauke, in Merauke werd ik verwelkomd daar pak Bambang die me naar het hotel heeft gebracht, daar kwam ook ibu Katrina van waterbedrijf me welkom heten.

S’avonds ontmoete ik nog drie Nederlanders plus Chris uit Biak die een trip maken door Papua, twee van deze heren kende ik ze waren bij ons thuis geweest om wat info te krijgen over vluchten en hotels e.d.

Zondag wat rondgekeken in Merauke, s’avonds samen gegeten met de vijf Nederlanders, Pastor Kees en een arts zij werkt hier drie maanden, Chris heeft een lied over papua gezongen, het was erg gezellig.

Maandag mijn werkzaamheden in Merauke gestart, eerst alle mensen even begroeten en de werkzaamheden besproken.

• 24 Februari 2014 - 15:18

Mini En Henk:

Hallo JanT,
    Fijn te lezen(horen gaat wat slechter)dat je goed aangekomen bent.
    Ook goed te lezen dat je weer bijzonder welkom was .
    Geniet van je werk en je contacten.
    Pak zo nu en dan ook wat prive momenten.
    We houden je in de gaten!!!!!
    groet Z en Sz

• 24 Februari 2014 - 20:42

Betteke:

Hai Jantinus, ja hoor: gelijk aan t werk! Alsof je niet dagenlang in een vliegtuig hebt gezeten... Ik ben bang dat ik niet zo fit aankom... Tot over 14 dagen!

• 24 Februari 2014 - 20:57

Bets En Henk:

Hoi Jantinus,
    Wij hebben jou verslag gelezen van de reis en het hartelijke ontvangst door een ieder.
    Daar kunnen wij met elkaar denk ik nog wel iets van opsteken altijd aardig/vriendelijk.
    Wij wensen jou een fijne eerste werk week. Dat komt zeker goed.
    Met in het achterhoofd dat jou steun en toeverlaat Elly over niet al te lange tijd met jou weer mooie
    verslagen voor ons zal maken.
    Jantinus veel werkplezier .
    groet,
    Henk en Bets

• 25 Februari 2014 - 14:09

Hans Van Der Vleuten:

Hartstikke leuk om te lezen. je bent nog lang niet oud.
    Heel veel plezier bij onze vrienden.

Hans

• 25 Februari 2014 - 20:39

Hennie:

Hallo Jantinus,

Tijd gaat snel en je was maar zo weer vertrokken. Ik wens je veel succes met je werkzaamheden in Merauke en Biak. Volg jullie blog weer met belangstelling.

Groetjes Hennie