Zondag in Merauke - Reisverslag uit Merauke, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zondag in Merauke - Reisverslag uit Merauke, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zondag in Merauke

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

07 April 2013 | Indonesië, Merauke

Wij hadden het mailadres van Kees de Rooij een Nederlandse pater die in Merauke woont, hij reageerde direct.
Vanmorgen zijn we er naar toegegaan, wij werden hartelijk ontvangen.
Kees werkt al 45 jaar in Papua voor de RK missie, lange tijd in het binnenland en de na zijn pensioen in Merauke.
Hij is nog zeer actief, momenteel is hij bezig met het bouwen van een huis voor aids weeskinderen, we zijn samen wezen kijken het wordt een mooi centrum met alles erop en eraan.
Wij vroegen aan hem wat voor ons leuk zou zijn om te bekijken vandaag waarop hij aanbood om ons in zijn jeep rond te rijden.
Het is een totaal ander landschap dan Biak zo plat als Nederland en op sommige plaatsen heeft het veel overeenkomsten, er is veel meer Landbouw door de betere grond, al is het wel erg drassig op veel plaatsen.
Onderweg hebben we bij een reuma makan gegeten, ik heb mij tegen mijn gewoonte in, aan het eten van vis gewaagd, we kregen alle drie een grote vis op bord met kop en al, maar ik moet zeggen het was erg lekker.
Onder tussen hebben we veel zitten praten kees weet heel veel over het leven hier en dan vliegt de tijd, we zullen hem deze week nog vaker ontmoeten.
Een leerzame dag.

  • 08 April 2013 - 14:44

    Herman En Dineke:

    Herman zei bij het zien van de visschotel, wanneer je alleen de vis op hebt heb je al een maaltijd op, met de rest zullen jullie de gaatjes wel gevuld hebben. We hebben net een weekje griep gehad, maar mogen vandaag voor het eerst weer naar buiten, hoi, hoi, maar nog steeds heel koud.brr.

  • 09 April 2013 - 02:57

    Hillie Koning.:

    Hallo Elly en Jantinus.

    leuk die foto's mjn hulp komt op vrijdag morgen, dus vlogende week zal ze wel even wat minder werken omdat ik het leuk vind om haar die foto's te laten zien.
    en dan ook nog wat over haar geboorte plaats te kunnen lezen, dat zal ze wel leuk vinden denk ik.
    maar haar reactie schrijf ik jullie wel natuurlijk
    Leuk dat die pater jullie even wat weg wijs maakt daar met zijn verhalen, maar ook met zijn Jeep zodat jullie nog wat kunnen zien ook.Is Merauke nu een grote plaats te vergelijken met Biak?
    of is het groter of kleiner, want daar zal Astrid wel heel erg nieuwsgierig naar zijn, denk ik maar zo.
    En dapper dat je die vis gegeten hebt en het nog lekker vond ook.
    ik zelf ben gek op vis, en heb dus regelmatig een makreel op mijn bord liggen met kop en al.
    ik heb ook wel visoep gegeten dat vond ik ook lekker.
    geniet maar van dat weekje merauke het gaat jullie goed.
    Hartelijke groeten Hillie

  • 15 September 2015 - 09:21

    Jan Schreuder:

    Hallo,
    kunnen jullie mij het e mail adres van pater kees de rooij doorgeven
    bvd groetjes Jan.

  • 17 September 2015 - 21:02

    Jantinus En Mark Weggemans:

    Jan, laat even jou mail adres achter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Merauke

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 875
Totaal aantal bezoekers 562867

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: