Zondag in Merauke - Reisverslag uit Merauke, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zondag in Merauke - Reisverslag uit Merauke, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zondag in Merauke

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

07 April 2013 | Indonesië, Merauke

Wij hadden het mailadres van Kees de Rooij een Nederlandse pater die in Merauke woont, hij reageerde direct.
Vanmorgen zijn we er naar toegegaan, wij werden hartelijk ontvangen.
Kees werkt al 45 jaar in Papua voor de RK missie, lange tijd in het binnenland en de na zijn pensioen in Merauke.
Hij is nog zeer actief, momenteel is hij bezig met het bouwen van een huis voor aids weeskinderen, we zijn samen wezen kijken het wordt een mooi centrum met alles erop en eraan.
Wij vroegen aan hem wat voor ons leuk zou zijn om te bekijken vandaag waarop hij aanbood om ons in zijn jeep rond te rijden.
Het is een totaal ander landschap dan Biak zo plat als Nederland en op sommige plaatsen heeft het veel overeenkomsten, er is veel meer Landbouw door de betere grond, al is het wel erg drassig op veel plaatsen.
Onderweg hebben we bij een reuma makan gegeten, ik heb mij tegen mijn gewoonte in, aan het eten van vis gewaagd, we kregen alle drie een grote vis op bord met kop en al, maar ik moet zeggen het was erg lekker.
Onder tussen hebben we veel zitten praten kees weet heel veel over het leven hier en dan vliegt de tijd, we zullen hem deze week nog vaker ontmoeten.
Een leerzame dag.

• 08 April 2013 - 14:44

Herman En Dineke:

Herman zei bij het zien van de visschotel, wanneer je alleen de vis op hebt heb je al een maaltijd op, met de rest zullen jullie de gaatjes wel gevuld hebben. We hebben net een weekje griep gehad, maar mogen vandaag voor het eerst weer naar buiten, hoi, hoi, maar nog steeds heel koud.brr.

• 09 April 2013 - 02:57

Hillie Koning.:

Hallo Elly en Jantinus.

leuk die foto's mjn hulp komt op vrijdag morgen, dus vlogende week zal ze wel even wat minder werken omdat ik het leuk vind om haar die foto's te laten zien.
    en dan ook nog wat over haar geboorte plaats te kunnen lezen, dat zal ze wel leuk vinden denk ik.
    maar haar reactie schrijf ik jullie wel natuurlijk
    Leuk dat die pater jullie even wat weg wijs maakt daar met zijn verhalen, maar ook met zijn Jeep zodat jullie nog wat kunnen zien ook.Is Merauke nu een grote plaats te vergelijken met Biak?
    of is het groter of kleiner, want daar zal Astrid wel heel erg nieuwsgierig naar zijn, denk ik maar zo.
    En dapper dat je die vis gegeten hebt en het nog lekker vond ook.
    ik zelf ben gek op vis, en heb dus regelmatig een makreel op mijn bord liggen met kop en al.
    ik heb ook wel visoep gegeten dat vond ik ook lekker.
    geniet maar van dat weekje merauke het gaat jullie goed.
    Hartelijke groeten Hillie

• 15 September 2015 - 09:21

Jan Schreuder:

Hallo,
    kunnen jullie mij het e mail adres van pater kees de rooij doorgeven
    bvd groetjes Jan.

• 17 September 2015 - 21:02

Jantinus En Mark Weggemans:

Jan, laat even jou mail adres achter