Morgen weten we meer - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Morgen weten we meer - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Morgen weten we meer

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

29 Maart 2013 | Indonesië, Biak

Dat is een veel gebruikte opmerking van Jantinus als we niet zeker weten hoe we zullen reageren op eten wat we niet kennen, nou die nou vannacht wist ik het al diarree, voor mij dus geen Cempedak meer.
Jantinus is samen met Margriet nog even medicijnen wezen brengen naar een meisje die een heel vervelende huidziekte heeft, daarna met Inge een vrachtwagen geregeld die morgen het kozijnhout voor Inge haar huis naar de timmerman zal brengen.
Al het vuilnis is vandaag ook door een vrachtwagen opgehaald, nu maar hopen dat mensen er niet weer opnieuw hun troep dumpen.
Ik ben voor de zekerheid maar thuis gebleven want je kunt hier niet zomaar ergens naar de wc.
Vanavond was het hier weer een vrolijke boel met zingen en muziek en lekkere Rujak het is nu bijna 1 uur in de nacht en Jantinus is een stel naar huis brengen met de auto.
Zonder dat wij het wisten hadden de meiden samen afgesproken om Rujak te maken, dat is een heel werk ze hebben wel een uur in de keuken gestaan maar het was heerlijk.
Het is kleingesneden fruit, komkommer, ananas, papaya, mangga, en stervrucht.
Daar kun je dan gebakken en daarna fijn gemaakte pinda’s en een saus van rode suiker (palmsuiker) ook was er een pittige saus bij met pepers erin. Het was erg lekker allemaal.
Morgen gaan we met Inge Margriet Lenne en Mieke op stap jullie horen wel hoe dat weer was.

• 29 Maart 2013 - 20:18

Henk En Bets:

Morgen weten wij meer gelukkig wist jij waar het vandaan kwam dat rare gevoel in de buik.
    Er is een spreek woord wat de boer kent dat eet (zij) niet.
    Volgens mij zijn jullie in de vrije tijd aannemer en transport ondernemmer er bij.
    En zote horen hoeven jullie niet te verhongeren.
    Morgen weten wij meer.
    groet uit een koud EMMEN
    Henk en Bets

• 29 Maart 2013 - 20:19

Jantsje:

Even tussendoor voor de statistieken: het is 29 maart 2013 en het sneeuwt in Hoogeveen.

• 30 Maart 2013 - 01:19

Hillie Koning.:

Hallo Elly en Jantinus.
    Eten uit proberen isheel dapper maar je merkt wel dat onze magen niet overal even blij mee zijn.
    Maar goed dat weet je voor een volgend keer. dIE Rujak ziet er in ieder geval heel wat beter uit als die als die Cempedak.
    ik hoop dat jullie morgen een leuke en mooie dag hebben, misschie kan je nog een beetje extra genieten bij de gedachten dat er niet alleen in Hoogeveen sneeuw valt maar ook in Amersfoort. en dat het bijna 40 jaar geleden is dat het zo koud met de pasen was.
    Maar dit weekend begint hier weer het zomer seisoen en gaan weer alle campings en pretparken open. Dus wij kunnen ons ook verheugen dat we weer in het zomerseisoen beland zijn.
    ni maar hopen dat het geen voor teken is voor onze echte zomer.
    maar laten we het er maar op houden Maart roerd zijn staart en April doet wat hij wil.
    Dus sparen jullie voor ons even wat warmte op voor als jullie terug komen, dan kan voor ons hopelijk ook wat warmte op ons bolletje gaan schijnen
    Hartelijke groetenen een fijne dag vandaag want bij jullie is het al Zaterdagmorgen, trouwens bij ons gaat van Zaterdag op Zondag de klok weer een uurtje achter uit, dan kunnen we bij daglicht een uurtje langer sneeuw ruimen.
    Ha Ha Ha grotejs Hillie