Weekend verslag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Weekend verslag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Weekend verslag

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

24 Maart 2013 | Indonesië, Biak

Het was een druk bezet weekend, zaterdag hebben we 20 x 15 kilo rijst 20 x 1kilo suiker, 20 pakjes thee en 20 blikjes melk gehaald en voor een groot deel rond gebracht.
We hadden een afspraak met Yos in Kampong Samber zij zorgt daar zelf als kapala kampong dat arme mensen rijst krijgen maar er waren wel een aantal, huizen die er heel slecht aan toe zijn, waar zij onze hulp voor vraagt.
In ieder geval is daar een gezin, vader, moeder en vier kinderen, zij wonen in een hok van golfplaten van ongeveer vier vierkante meter.
Wij gaan materiaal leveren om een zelfde huis als wat we in een andere kampong hebben gebouwd door hen te laten bouwen.
We hebben ook nog een aantal matrassen gekocht, voor zieke en oude mensen, we brengen die niet allemaal tegelijk want dan bestaat er een kans dat jaloezie een rol gaat spelen.
Uiteindelijk zij ook de mensen die naast de allerarmsten wonen arm, we willen daar wat voorzichtig mee omgaan.
Vandaag begon de dag met lekker uitslapen en vanmiddag waren we bij twee party’s ter gelegenheid van de geloofsbelijdenis uitgenodigd.
Dat viel mee we hebben er ook wel eens vier gehad, maar je eet overal een beetje, bij de eerste was ook hondenvlees daar hebben we ons maar niet aan gewaagd.
Er was ook weer een kleindochter van Chris en Martha bij, daar hebben we ook weer de tuin hebben bekeken Martha houd erg van bloemen en er staan ook veel bomen met verschillende soorten bananen en pinang.
Verder hebben zij ook een paar varkens om vet te mesten, zij waren nu nog klein.
Daarna de nog vier porties rijst rondgebracht Lenne en Mieke zijn mee geweest, zo zien zij ook weer wat anders.
Vanavond weer zingen morgen komt Bertje die de muziek verzorgd er ook bij.

• 24 Maart 2013 - 16:49

Mini En Henk:

Hallo,

Wij kennen :de melkboer,de groenteboer, de kolenboer,kaasboer,ijsco-boer en dan zullen er nog wel wat zijn.
    De meesten van deze zijn veranderd in MAN maar vrouw dat is er niet bij melk-vrouw nee maar wel weer melkmeisje en dan alleen maar op een schilderij van Vermeer.
    Jullie voegen in deze opsommingen dan toe:
    rijst-echtpaar , suiker-echtpaar ,golf-platen ,specie, balken en planken-echtpaar kort samengevat
    Het ECHTPAAR dat een beetje (over) levensvreugde brengt bij de allerarmsten.

Bij het hondenvlees kan ik mij wel wat voorstellen jullie zullen daarbij de trouwe ogen van Nimco wel voor het netvlies hebben gehad.
    Ik geloof dat ik het geproefd zou hebben al ziet het er niet erg smakelijk uit.
    Kan dat nu rustig zeggen bewijzen hoef ik het niet.Woef.

Groet,
    Mini en Henk

• 24 Maart 2013 - 19:14

Jantsje:

Wat fijn dat jullie wat hulp kunnen verlenen. Moeilijk lijkt me om scheve ogen te voorkomen. Wijsheid hierin gewenst.
    Hier in Drenthe houdt ons de vraag bezig of wij een witte pasen, dan wel een elfstedentocht kunnen verwachten de eerste april. Het eerste kievitsei is inmiddels gevonden. Dat dan wel weer.
    Jullie zien, kwesties van een geheel andere orde.