Internet problemen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Internet problemen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Internet problemen

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

14 Maart 2013 | Indonesië, Biak

Nou dat viel even tegen, helaas geen verhaal kunnen plaatsen er was geen of een heel slechte internet verbinding de laatste twee dagen.
Dus ga ik het verhaal van eergisteren nu maar schrijven, zoals jullie weten stond er een tocht met de prahu op het programma.
We vertrokken met een volle auto, 6 volwassenen en drie kinderen, eten en drinken, Alvi met Esther zijn vriendin reden met de motor achter ons aan.
Na een klein uur rijden waren we in Bosnik onze opstapplaats, tot zover alles Oké, Jantinus ging met de mannen van de boot benzine kopen, maar helaas die was op.
De keus was naar Biakstad heen en terug om benzine te kopen of allemaal terug en in Biak bij Tiptop ( voor de kenners) een boot huren.
Dat deden wij, we vonden een boot en de man ging benzine halen en zou de boot naar een plaats brengen waar we in konden stappen.
De zon stond hoog aan de hemel, maar zoals vaak er kwam een bui, niet zo erg we hadden nu een boot met een overkapping, maar na meer dan een uur wachten was hij nog niet klaar om te varen.
We betaalden de benzine en maakten een afspraak voor later, omdat de bui een langdurige vorm aan nam hebben we maar besloten met zijn allen bij ons op het terras te picknicken, thee, koude macaroni, rambutan en heerlijke mango die had Esther meegebracht.
Het is altijd weer een leuk gezicht hoe mensen hier schillen wij snijden met het mes naar ons toe maar hier snij je van je af, het is maar hoe je het aanleert.
Het was jammer, maar we hebben heel gezellig zitten eten en kletsen, de kinderen vonden het prachtig dat zij een heleboel Rambutan mochten eten.
Gisteren zijn we bij Yujun op bezoek geweest, zij was erg ontroerd toen zij ons zag dat grijpt je wel even aan.
Zij heeft jarenlang samen met haar dochtertje Ina bij Truus gewoond, vorig jaar augustus heeft zij een zoon gekregen, helaas is de vader een vreselijke dronkenlap die geen cent thuis brengt, dus zij heeft heel veel narigheid momenteel.
We zijn eerst maar met Ina schoolschoenen wezen kopen want naar school moet je hier schoenen dragen.
Verder kijken we hoe we Yujun kunnen helpen, zij heeft al geprobeerd om werk te vinden maar dat is tot nu toe niet gelukt, Inge en Margriet vragen ook hier en daar.
We zullen Ina opnemen in ons school beleid, en zolang wij hier zijn zorgen we in ieder dat Yujun geld heeft om eten te kopen, we zullen kijken hoe we het daarna kunnen regelen.
Gisteravond kwam Margriet even langs altijd gezellig en een goede afsluiting van de dag.

• 17 Maart 2013 - 02:37

Hillie Koning.:

Hallo Elly en Jantinus.
    zonde zeg dat die boottocht niet zo gegaan is als dat jullie hoopte, maar dat kan nog wel een andere keer denk ik.
    ik ben wel hevig geschrokken van je bericht over Yuyun en Ina, diep in mijn hart was ik er wel bang voor, dat het niet goed zou gaan als ze onder de vleugels van Truus zou verdwijnen.
    Maar dat het zo slecht zo gaan, ik ben heel blij dat jullie haar tenminste nu kunnen bij staan.
    wat zal Ina blij geweest zijn om jullie te zien.
    Haar broertje ziet er wel goed uit een lekker kereltje zo te zien, doe ze de groeten van mij wil je?
    Hartelijke groten Hillie

• 17 Maart 2013 - 16:17

Betteke:

He Elly, wat ben jij daar aan het doen? En ook al 3 kleine kleutertjes op "je platje" ?

Goed dat jullie de ergste nood gaan lenigen. Hard nodig zo te zien en te lezen.

Ik ga nu naar mijn weldoorvoede kleinkinderen en zal dus een poosje jullie verslagen moeten missen. Maar kramen in Amsterdam heeft toch echt mijn prioriteit!

Liefs!!