Een regenachtige dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een regenachtige dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een regenachtige dag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

11 Maart 2013 | Indonesië, Biak

Vannacht en ook vandaag heeft het echt pijpenstelen geregend, hopelijk is het morgen droog.
Dan is het een vrije dag en we zijn van plan met een prahu (prauw)naar een onbewoond eiland voor de kust te varen.
Ik zelf vind het varen in een prahu geweldig alleen het in en uit stappen vind ik minder (stijf oud wijf).
Als je hier op stap gaat moet je alles meenemen er is onderweg niets te koop, dus heb ik vanavond al een grote bak met koude macaroni gemaakt, ook moet er een doos met flesjes water mee.
Vandaag heeft Jt contact gehad met Biakcom onze internet provider want het was erg lastig om op het internet te komen, de baas kwam langs en heeft ons op een satelliet van Hongkong gezet en tot nog toe loopt het lekker.
Inge kwam langs om te tolken maar ik had de problemen al aardig helder toen zij kwam, we hebben de boekjes die ik voor de brei en haak les meegenomen heb samen bekeken. Inge heeft zes mensen voor brei les, meer wil ik echt niet want zo goed ben ik er zelf niet in( ik zie al grijnzende gezichten in mijn fam. bij dit bericht)
Jullie horen er meer van, ik ga eerst zelf wat proeflapjes maken, ik heb een hele zak met bolletjes wol meegenomen en boekjes met kleine dingen als poppetjes en beestjes.
Vanavond even bij Inge geweest om na de Nederlandse les te praten over een invuloefening die Inge niet helemaal duidelijk was en verder over hoe wij onze hulp plannen verder gaan aanpakken.
Het blijft een verassing wat jullie morgen kunnen lezen maar ik hoop op mooi weer en een leuk verhaal.

• 11 Maart 2013 - 20:03

Mini En Henk:

Hallo,

De spieren die mijn mondhoeken redelijk vaak omhoog trekken spanden bij het lezen van het breiwerk spontaan aan.
    Maar laat het een toost zijn jullie gaan vrijwillig de boot in en wij wensen jullie erg veel genoegen op het eiland.
    Robbinson en Vrijdag zullen hun sporen wel nagelaten hebben.

Mooie "MOT" wat is eigenlijk het verschil met vlinder?

Ik ga het uitzoeken.

Groet,
    Mini en Henk

• 11 Maart 2013 - 20:09

Jantsje:

Ik heb nog mooie schelpen en boekenleggers. Wat te denken van kerstballen breien en hier Biakhulp aan koppelen? Het lijkt mij een briljant idee, want groot vertrouwen in zowel je borduur- als breikunsten, Elly! Ik wel!

• 11 Maart 2013 - 20:14

Mini En Henk:

Hallo,

Mot is een wat oude benaming van nachtvlinder .
    Nachtvlinder hebben andere antennnes zijn meestal wat smaller maar ze zijn niet zoals ik dacht allemaal een beetje grauw/bruin er schijnen ook mooie gekleurde nachtvlinders te zijn.
    En Elly hoe groot waren de kakkerlakken ook al weer .
    Zijn ze ook te vlug voor een foto?

Gr.
    Henk

• 11 Maart 2013 - 23:49

Hillie Koning.:

Hallo Elly en Jantinus
    zo zie je maar er is niet verandelijker dan een mens, een paar dagen terug schreef je nog hoera het regend
    maar ja ik kan me voorstellen dat je die regen niet hoeft op een vrije dag.
    bij ons sneeuwt het weer misschien is dat een troost voor jullie.
    geniet maar lekker en ik hoop voor jullie met droog weer kan je weer leuke foto's maken want die blijven mooi.
    hartelijke groeten Hillie

• 14 Maart 2013 - 11:21

Nichtje Inge:

Hallo, hallo,

tante Elly die haak/breiles geeft op Biak daar MOET ik natuurlijk even op reageren;-))) Leuk! Ik geef haak/brei "les" (ik geef meteen toe het is meer een gezellige kletsavond;-) aan 6 Zutphense vrouwen ongeveer 1x per maand, erg leuk. En wat het resultaat ook mag zijn, mama/oma zou trots op ons zijn, dat is 1 ding dat zeker is!
    Heel veel succes en vooral veel gezelligheid gewenst.
    Liefs,
    Inge