De laatste week - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

De laatste week

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

16 April 2012 | Indonesië, Biak

We zijn vandaag aan de laatste week begonnen, en dan staat er altijd nog van alles op de rol.
Vandaag en morgen is Josien op bezoek in Biak zij is de directeur van alle waterprojecten die de WMD in Indonesië doet.
Over Jantinus zijn werkzaamheden schrijf ik niet zoveel, het niet de bedoeling om dit met iedereen te delen, maar het is wel de reden dat wij hier zijn.
Wel kan ik vertellen dat hij hier zeer gewaardeerd wordt, er is veel vooruitgang is geboekt, Jantinus is zich altijd goed bewust dat het hier geen Nederland is, niet wat werk omstandigheden aangaat maar ook de wijze van denken over veel dingen is heel anders dan bij ons.
Opleggen van denkbeelden heeft geen zin, de kunst is mensen te stimuleren na te denken over hoe je een bedrijf beter kunt laten functioneren, zij mogen van geluk spreken dat Jantinus en niet ik, daar aan het werk ben, de verdeling van geduld is bij intimi bekend.
Vandaag is er gestart met de naailessen, we waren een beetje te laat voor foto’s maar die komen vrijdag wel, de aanwezige vrouwen vonden het erg leuk.
We hebben voor Truus nog dozen gehaald in de stad, de verpakkingsdozen van sigaretten worden bewaard en voor verhuis dozen verkocht, zij is ook bezig pakketten te maken voor verzending naar Nederland.

• 16 April 2012 - 15:07

Adrie B..........:

Elly en Jantinus , zo als ik zie schiet het op voor jullie,
    wat gaat de tijd snel , zo zijn er moeilijk heden op de heen weg , en nu komen jullie
    al weer naar huis toe , bedankt voor het verslag uit Biak we gaan het missen .
    Adrie uit Baarn

• 16 April 2012 - 18:55

Hemiol:

Ave,
    Ja hoor wij hebben het altijd gezegd de juiste man op de juiste plaats.
    De serie foto's van vervoer per motor liegen er ook niet om.Zouden zo geplaatst kunnen worden in een of ander motor-of vervoerders blad.
    En al vinden we dat JanT. er zeer goed op zijn plaats is we zijn ook blij dat ( en ook onze zus)ze weer naar Ned. komen en wij ze in levende lijve kunnen ontmoeten.
    Groet,
    brozwahe

• 16 April 2012 - 20:13

Bets En Henk:

Lieve Biak gangers natuurlijk is Jantinus er voor zijn werk,en Elly als steun en toeverlaat.
    Het is natuurlijk niet vreemd dat jullie al voor de ik denk de zesde keer zijn.
    Maar Jantinus jij bent er voor geboren om het werk en omgang met de mensen tot een team te maken.Ook in de vrije tijd hebben jullie veel betekend voor de mensen in Biak.
    Jullie zullen daar gemist worden
    Fijne week gewenst

• 16 April 2012 - 21:11

Hillie:

schitterend al die vervoerende moters zou je hier eens moeten proberen, je zou binnen no-time een bekeuring hebben wegens gevaarlijk rijden.
    Maar ja het is daar ook niet zo druk als bij ons.
    Nog een weekje en dan zit het er voor jullie daar weer op, maar jullie werk word toch voortgezet, en natuurlijk zullen ze jullie daar missen.Maar gelukkig is ercomputers en/of telefoon, dus als er vragen of moeilijk heden zijnzullen ze vast wel contact met jullie op nemen denk ik maar zo.
    bedankt weer voor de mooie verhalen, we kunnen er gelukkig nog een paar dagen van genieten.
    en over een paar weken komt mijn vriendinnetje weer thuis, en dat zal voo9r haar heel erg wennen worden voor al het weer wat zal ze het koud hebben want momenteel is er hier nog nachtvorst.
    Maar misschien nemen jullie genoeg mooi weer mee, zodat het hier wat meer op gaat warme
    hartelijke groet

• 17 April 2012 - 17:45

Geertje:

respect xxx

• 18 April 2012 - 08:24

Jantsje:

Gelukkig bestaan er mensen met geduld zoals Jantinus. Hoedje af! Ook ken ik mensen met minder geduld, maar die wel heeeeel goed kunnen naaien. Eentje heeft het naaivak al eens gedoceerd in Kenia en zou dat overal ter wereld kunnen herhalen met hetzelfde enthousiasme.. Gewoon tegen kost en inwoning. Toevallig weet ik dat haar handen jeuken.

Alweer de laatste week. Ik wens jullie een hele goede terugreis, zonder turbulentie, want daar is Elly niet zo dol op. Wie wel eigenlijk. Goede reis en tot ziens.

• 18 April 2012 - 12:51

He/Di:

Wat je al niet op een motor kunt vervoeren, hoe zo netje erom , zoals hier in Nederland.
    Goede terugreis toegewenst en tot gauw, groetjes He/Di

• 18 April 2012 - 15:18

Jopie En Hannie V D :

we hebben jullie van af begin tot nu gevolgd prachtige reis verhalen en prachtige foto.s we wensen jullie een hele goede reis groetjes van uit eefde

• 18 April 2012 - 18:38

Fenny:

Mooie fotos hoe vervoer je de producten. Een mooi verslag hebben jullie weer gemaakt. heb het steeds gevolgd. Een goeie terug reis gewenst en we zien jullie wel weer in Börk.Groetjes Gezinus en Fenny

• 10 April 2016 - 11:59

Ben Wil Uit Alkmaar:

Schandalig ik zie nu pas jullie reisverhalen van 2016. Maar evengoed weer leuk om een hoop bekende dingen te zien. Misschien jaar (?) moet ik er meer attent op zijn. Vraag: misschien komen jullie deze laatste week nog in buurt van Bosnik. Een foto van het Neutron monument zou leuk zijn als het zo uitkomt. Nog een fijne week en hier komt de zomer er alweer aan, dus de zon blijft jullie volgen.

Groeten van ons.