Vrijdag de dertiende - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Vrijdag de dertiende - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Vrijdag de dertiende

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

14 April 2012 | Indonesië, Biak

Gelukkig hebben daar niets mee, en hebben er geen last van, of het moest al zijn dat Inge en ik erg nat zijn geregend, we zaten het grootste deel van de bui in een taxi, maar dat geeft geen garantie dat je niet nat wordt.
Het zijn vaak oude brikken waar de bekleding van stuk is en in dit geval hielden de rubbers bij de ramen de regen niet tegen, broek nat want het lekte op de zitting, bij huis aan gekomen moesten we nog naar boven lopen dus toen was alles nat.
Ik heb mijzelf eens getrakteerd op een mandi beurt met warm water, een bak met water en daarin een plastic schep, net een steelpan, je wast je en spoelt je af door water over je heen te scheppen.
Je zou denken dat je haar hier heel snel droog is dat is dus helemaal niet zo door de hoge luchtvochtigheid duurt dat juist erg lang.
Gelukkig vinden de mensen mij al erg mooi ( blank vel )dus kan ik best met nat haar naar de supermarkt daar ontdekten we dat er rundvlees was en ter plekke besloten om morgen bruine bonen soep te eten.
We moesten ook nieuwe eieren halen want vanmiddag wilde ik er een paar bakken, je wilt niet weten wat ik zag en rook, brrrrr.
Truus kwam nog langs haar telefoon had het begeven, nat geworden in die plensbui, zij is samen met Jantinus een nieuwe gaan kopen, een hele mooie, weer een leuk kantje aan de zaak.
Morgen weer op pad voor de helpende hand, ik zal dan de nieuwtjes van deze week verslaan.

• 13 April 2012 - 16:35

Leo Feijten:

Hallo Elly en Jantinus, de rechtse blister vooraan, daar werkte ik als crewchief in 1962 bij het 322-Sqn. op Mokmer. Op welke datum zijn jullie weer thuis? Ik lees elke dag jullie verslagen, mijn dank hiervoor. Ook de video's zijn prachtig! Succes met jullie werk!!!

• 14 April 2012 - 00:12

Hillie:

nou Ellie je bent niet de enigste die Vrijdag de 13de nat geregend is, ik moest even naar AH het zonnetje scheen lekker toen ik weg ging.
    als ik de winkel uitkom motregend het wat, wat over ging in een stortbui.
    Van uit mijn auto die vlak voor de deur staat tot aan de voordeur was ik nat tot op mijn vel aan toe.
    En ik zie de 13de niet als ongeluks getal want ik ben op de 13de geboren.
    Het enigste verschil is dat volgens mij de regen bij jullie niet echt koud is, en dat is bij ons wel maar dat weet je.
    Ik hoop dat jullie weer veel vreugde brengen in het weekend ik kijk er dan ook met vreugde naar uit om het weer te mogen lezen

• 14 April 2012 - 16:13

Joke:

Kom maar gauw thuis,het regent hier ook wel maar alles loopt nu uit. Forsytia's volop in de bloei en struiken met het teerste groen.
    Ik ben erg benieuwd naar jullie morgen allemaal weer tegenkomen.
    Als we zien waar jullie helpen geven we graag wat extra!
    Groeten , Joke.