Goede vrijdag, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Goede vrijdag, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Goede vrijdag,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

06 April 2012 | Indonesië, Biak

Zoals jullie weten begon onze dag om 9uur in de kerk, er waren met ons erbij 5 groepen die zongen, leuk om naar re luisteren vooral één koor zong erg mooi, zij gaan Biak binnen kort op een landelijk zang concours vertegenwoordigen.
Voor we van huis gingen dacht ik je waar ben ik aan begonnen al die mensen die naar je kijken, maar toen het zover was heb ik daar geen last van gehad.
Het zingen ging beide keren gelukkig erg goed, maar de dienst was een hele zit van ruim twee uur, doordat je niets verstaat lijkt het nog veel langer, je weet op het laatst niet meer hoe je zitten moet.
Van een aantal liederen kende ik de melodie wel en met het kerkboek van Margriet erbij kon ik een beetje meezingen.
Na de dienst is het hier de gewoonte om de mensen die bij je in de buurt zitten een hand te geven, dit liep nogal uit de hand, we hebben zoveel handen geschud en prettige paasdagen gewenst, dat het een beetje een gênant gevoel geeft, we blijven glimlachen.
Na de dienst hebben we met de groep foto’s gemaakt in de kerk, en daarna met zijn allen naar Truus haar huis voor koffie en thee, het was al bijna twaalf uur ondertussen.
We waren om die tijd uitgenodigd bij fam. van Inge maar hier is geld het “Jam karet” rekbare tijd, er werd eerst nog samen gezongen en we moesten ook nog een lied oefenen om op het feestje te zingen, Margriet heeft gauw de woorden voor mij op papier gezet zodat ik mee kon doen.
Omdat we een dominee, Kartika, bij ons hadden werd die onmiddellijk ingeschakeld om het gebed voor het eten te doen, het was lekker en gezellig, maar toen we om een uur of drie thuis waren heb ik even een tukkie gedaan.
Jantinus heeft ondertussen een nieuwe kraan in de keuken gemaakt want die lekte en dat werd met de dag erger, als waterman ga je zuinig met water om.

• 06 April 2012 - 14:37

Bart Jan:

Zo zie je maar weer, loodgieter blijf je gewoon de rest van je leven!! Leuk jullie verhalen te lezen, duurt niet lang meer dan komen jullie alweer deze kant op. Geniet nog even van de tijd daar en tot snel!

• 06 April 2012 - 15:34

Fenny:

Mooie paasdagen gewenst uit het koude ,nu natte Westerbork.Succes met jullie zanguitvoering, Een mooie foto van het koor en die blanke vrouw
    erbij. groetjes van Fenny en Gezinus.

• 06 April 2012 - 18:49

Jantsje:

Het lijkt me een goed idee, hier in Nederland ook Jam Karet in te voeren. Scheelt mogelijk een hoop stress, met name voor o.g.

• 06 April 2012 - 19:28

Joke:

Petje af .

• 06 April 2012 - 21:20

Hillie:

Fijn dat het goed verlopen is, leuk hoor weer een foto van het koor.
    jullie hebben er zelfs drie mannen bij, zingen jullie meer stemmig? en ja twee uur luisteren naar iets wat je verstaat is al lang, laat staan dat je zo lang moet luisteren naar iets wat je niet verstaat petje af hoor.
    lekker dat je vanmiddag dus wel even een tukkie kon doen. hartelijke groeten