Trouw receptie van Ori en Sane, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Trouw receptie van Ori en Sane, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Trouw receptie van Ori en Sane,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

23 Maart 2012 | Indonesië, Biak

Vandaag hebben we eerst eens lekker uitgeslapen, we hadden ook om 9uur naar de kerk gekund waar het paar ging trouwen maar we hadden er geen zin in.
Achteraf een gelukje want de dienst begon een uur later dan gepland en dan is het een lange zit als je er niks van begrijpt.
We hebben Chris en Martha en later ook Truus opgehaald om naar het feest in het voormalig KLM hotel te gaan, de bruid was een dochter van de broer van Chris.
Bruid en bruidegom en hun ouders zitten op een podium op “gouden ”zetels, de bruid heeft dan weer een andere jurk aan dan in de kerk.
Die kleding is een verhaal op zich, er zijn hier bruid salons waar je kleding huurt helemaal passen is dus lastig, de bruid had een jurk die in 1700 ook had gekund en veel te lang voor haar, ze kon amper lopen, de bruidegom had ook een maatje groter aan dan nodig was.
Maar een kniesoor die daar op let en dat zijn niet de bewoners van Biak.
Het bruidspaar werd toe gesproken en gezongen en de dominee bad voor het eten, en Joke niet lieve heertje ik hou het kort, ik heb wat lekkers op mijn bord.
Gebeden zijn hier altijd heeeel lang en toespraken ook.
Voor het eten was er nog een foto ritueel mensen worden op het podium geroepen om samen met het bruidspaar op de foto te gaan, ook pa Jantinus en zijn Istri (echtgenote)werden natuurlijk opgeroepen, samen met Truus en wij hebben Chris en Martha er ook bij gevraagd.
Hierna is het eten en daarna gaan de meeste mensen weer weg, wij ook want het was er bloedheet en broeierig, ik had natuurlijk mijn waaier vergeten maar Martha gaf er gelukkig een aan mij.
Na het feest naar de pasar voor groente waar ik weer een lekkere soep van heb gemaakt om over de rijst te doen, het smaakte heerlijk.
Nog even bij Inge langs geweest om af te spreken voor morgen en daarna bij Truus koffie gedronken.
Weer thuis een uur met Mark gekletst via Skype, hij heeft een keelontsteking en na een week aanmodderen maar een kuurtje gehaald, hij zal dus nu wel weer opknappen.

• 23 Maart 2012 - 17:27

Edwin Van Der Tol:

He Elly en jantinus
    Ik zie dat alles daar wel weer op rolletjes loopt .
    En die bruiloften dat is ook wat he zelf vorig jaar ook een meegemaakt met Herman en Dineke .
    Willen jullie Chris en Truus de groeten doen van mij en natuurlijk ook de rest allemaal daar
    nog veel plezier daar
    Groeten Edwin

• 23 Maart 2012 - 17:46

Henk En Bets:

Jullie staan leuk op de foto.
    Volgens ons zijn jullie dag en nacht bezig,en was het verstandig om eens een keer lekker lang in bed te blijven.
    Bij ons was het vroeger zo,als er lang gebeden werd dan was er wel iemand die een stuk vlees van jou bord af pakte.
    Dus hou het kort.

• 23 Maart 2012 - 18:30

Sjef.franken:

Het was heerlijk om te lezen ik had het gevoel of ik er bij was. elly je bekijkt het in mijn stijl !heerlijk ga zo door en ik geniet mee. mvg sjef

• 24 Maart 2012 - 19:42

Jan Sieben:

prachtig deze verslagen van biak,
    doe mijn vrinden de hartelijke groeten adolf asjeran,bhartlomeus rhumbrouwer,jan mansoben,wambrauw,en vele andere koelies van de keerkring !1960 1962
    tiap tiap manusia rindukan thahanja
    leven ze nog ?
    jan

• 24 Maart 2012 - 22:26

Hillie:

ik ben blij voor het bruidspaar dat ze
    en zie ik het nu goed hebben Chris en Martha van de z;efde stof een bloes zlf vonden dat ze er mooi uitzagen Zag ik het nu goed hebben Chris en Martha van de zelfde stof een blouse aan leuk hoor het staat zew goed.
    en ja dat jullie iever uitslapen dan een uur lang naar iets moeten luisteren wat jullie toch niet verstaan of tenminste niet alles ze zullen het jullie niet kwalijk genomen hebben.
    ze zullen het zo ook wel leuk gevonden hebben dat jullie er waren.
    nou lieve vrienden ik heb morgen ook een fijne dag want ikga lekker op mijn twee jongste kleinkinderen passen, dus dat word weerheerlijk.
    een fijne rutige zondag met mooi weer want dat hebben wij ook
    hartelijke groeten Hillie

• 25 Maart 2012 - 14:02

Netty En Bas:

Hetzelfde land maar wat een enorme verschillen. Hier wordt bij een bruiloft iedereen in het nieuw gestoken, bruidsjurk maakt weinig verschil met de andere dames, het wordt allemaal op maat gemaakt en het feest voor honderden mensen duurt de hele dag. Maar leuk om allemaal mee te maken. Wij vertrekken woensdag weer naar Holland.

• 25 Maart 2012 - 16:02

Hemiol:

Ave.
    Natuurlijk wel je dagelijkse perikelen gelezen.
    De wel van waaruit de soms gevatte commentaren opwelden was droog gevallen.
    Tuk Tuk kwam voor in een van je stukjes.
    Bij "per sekonde wijzer"was onlangs een vraag met meerdere van die twee dezelfde woorden zoals
    "Bunga Bunga,Alang Alang ,Dum Dum, Tjee tjee, Can can, Beri beri, Taki taki,Gado gado, Talk talk
    en nu die van jou Tuk tuk zouden er nog meer zijn ?
    Misschien heeft onze zus er eentje uit het verre westen meegenomen?
    Het is fijn om te lezen zeker de laatste dagen dat je dagen redelijk gevuld worden met sociale activiteiten.
    De kommer en kwel is wat naar de achtergrond verdwenen.
    Hetzelfde geld voor de activiteiten omtrent de actie.Een paar , voor ons zeer bekenden(vrouwen), hebben zich van de goede kant laten zien
    Maar wie weet zijn ook andere volgers bezig om in hun fam.en vrienden kring de golfplaatjes ,zakjes rijst en boekenleggers te promoten.
    Het lukt niet om grote letters hier te gebruiken om meer aandacht.Dat zou in jouw dagelijkse stukje wel kunnen wie weet misschien helpt het verschillende volgers actie op de actie te ondernemen.
    BOEKENLEGGERS staan voor boekengeld vervolgonderwijs,
    GOLFPLAATJES voor huisje leefbaar te maken.
    RIJSTZAKJE voor voedselhulp allerarmsten.
    Om het niet te moeilijk te maken eenheidsprijzen alle artikelen euro 10,00.

rekno 348710097 tnv Jansen Olst ovv.BIAK
    hajolst@ziggo.nl