Weer thuis, - Reisverslag uit Depok, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Weer thuis, - Reisverslag uit Depok, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Weer thuis,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

17 Mei 2011 | Indonesië, Depok

Zondagmorgen waren wij uitgenodigd om met de moeder van Wawang (de eerder genoemde leraar Nederlands) oud Depok te bekijken.
Het was een hele toer om er naar toe te gaan alleen al de straat oversteken was een enge toestand, toen we in het midden stonden bosten twee auto’s vlak achter ons tegen elkaar je schrikt je rot.
In het taxibusje zat Mark zo krap dat hij met zijn ene been op de treeplank buiten zat, dit soort dingen vind ik eerlijk gezegd alleen achteraf leuk.
Door de moeder van Wawang ( ik ben haar naam vergeten) werden we heel hartelijk ontvangen en na een kop koffie zei zij, wanneer jullie weer in Jakarta komen hoef je geen hotel te boeken maar dat wij bij hen kunnen logeren zo lang we willen.
We zijn naar een oude begraafplaats geweest en naar de kerk die nog echt van het oude Depok zijn.
De kerk heeft 12 deuren die de namen dragen van de 12 families die de basis van Depok zijn.
Deze families die in eerste instantie als slaven waren gekocht door een zendeling, die zich daar als Nederlands sprekende christelijke gemeenschap konden ontwikkelen.
Een van de deuren draagt de familienaam Bacas van Wawang ‘s moeder dat is toch heel bijzonder, de kerk ziet er mooi en goed onderhouden uit.
Na de middag werden we opgehaald om naar het vliegveld te vertrekken, onze wegen scheiden hier omdat Mark met een andere maatschappij vloog dan wij, de vertrektijd verschilde nog geen uur.
Hij had alleen pech in plaats van met een halfuur verschil in Nederland aan te komen werd dat 7uur wachten in Kuala Lumpur wel in een hotelbed gelukkig.
Voor ik afsluit wil ik nog vertellen dat de rijstactie die Henk heeft opgestart,
€2.433 heeft opgebracht dat is omgerekend ongeveer 8.500 kilo rijst, daarbij is er de toezegging van € 500 per 3maanden.
Het is iedereen hopelijk wel duidelijk dat hoewel wij het in hoeveelheid rijst beschrijven er van dit geld ook andere hulp gegeven wordt.
Wij zijn iedereen die zijn of haar portie rijst heeft bijgedragen ongelofelijk dankbaar, jullie krijgen nog persoonlijk bericht van ons met daarbij de leuke rijstzakjes en het strijkstokje waar gelukkig niets aan bleef hangen.
Met dit mooie bericht sluit ik het dagboek, bedankt voor het meelezen maar in bijzonder diegenen die de moeite namen wat van zich te laten horen als reactie op de site of in persoonlijke mails, want dat is heel fijn als je zover van huis bent.
Een hartelijke groet,
Jantinus en Elly

• 18 Mei 2011 - 19:53

Jan IJzerwater:

Wanneer ik deze letters aan de PC toevertrouw zijn jullie al onderweg.

Welkom terug in Nederland.

• 18 Mei 2011 - 20:23

Henk En Bets:

Nogmaals welkom thuis.
    En bedankt voor alle reisverslagen,en geweldige foto,s.
    Wij zullen het missen
    Groet aan Mark

Henk en Bets

• 19 Mei 2011 - 22:17

Hillie Koning.:

Hallo Elly en Jantinus en Mark
    Fijn dat jullie alle drie weer goed thuis zijn gekomen, en leuk om te horen dan jullie als je weer eens naar Jakarta gaat een nieuw logeeradres hebben in Depok.
    Al heb ik niet zo vaak gereageerd als jullie eigelijk van me gewend zijn, heb ik toch onzettend genoten van jullie verslagen en foto's en filmpjes.
    jammer dat het voor jullie hier nu ineens een stuk kouder is als toen jullie weg waren, maar daar zullen jullie ook wel weer aan wennen.
    Ook vind ik het heel fijn dat de rijstaktie van je broer zo veel heeft op geleverd, want het is toch de bedoeling dat we proberen daar een beetje te helpen hoe dan ook.
    Nou lieve mensen ik kijk nu al weer uit naar jullie volgende reis.
    heel veel liefs en Hartelijke groeten
    Hillie