Papua Nieuw Guinea, - Reisverslag uit Wamena, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Papua Nieuw Guinea, - Reisverslag uit Wamena, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Papua Nieuw Guinea,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

12 Mei 2011 | Indonesië, Wamena

Vandaag zijn we op stap geweest met Ranti met haar hebben we via Martha uit Manokwari contact gekregen.
Mensen hebben vaak overal wel familie wonen die zij onmiddellijk voor je inschakelen.
Ranti was om 9uur al in ons hotel en we zijn met haar naar de grens van Papua Nieuw Guinea gereden en omdat haar broer daar bij de douane werkt konden we ook even aan de andere kant van de grens kijken.
Je zou denken met je paspoort op zak kan dat altijd maar als je Indonesië verlaat kom je er op het visa dat je hebt niet meer in en zou je dus een nieuwe daar aanmoeten vragen, we wilden dus geen risico lopen.
Jt stond te filmen maar daar werd hij direct op aan gesproken fotograferen mag wel, over het al gefilmde wissen hebben ze het niet gehad.
Aan de Indonesische kant is een heel grote pasar waar mensen vanuit PNG komen kopen omdat het hier veel goedkoper is zij gaan dan met kruiwagens vol spullen de grens weer over.
Op de terugweg kwamen we langs een strand waar we even uitgewaaid hebben, hierna moesten we dezelfde weg terug omdat de brug in de weg langs de kust kapot is gegaan tijdens de laatste tsunami in Japan waar men hier ook nog een staartje van meekreeg.
Onderweg hebben we wat gegeten in een restaurant waar we afgelopen week een boot huurden.
Het was een heel eind rijden maar zeker de moeite waard, zo hadden we ook deze dag weer op een leuke manier ingevuld.
Morgen vliegen we terug naar Biak om onze grote koffers op te halen we blijven een nacht over en gaan dan verder naar Jakarta, we gaan daar nog een nacht in Depok logeren waar Truus met Margriet en Noortje zijn voor een examen Nederlands.
Morgenavond zien we Inge die ons bij zal praten over de rijst aktie en de bouwwerkzaamheden in Padwa Sup, wij komen daar nog op terug en zullen thuis aan alle goede gevers verslag doen.
Maar we willen nog wel even zeggen dat we heel blij zijn met een schenking van een groep luchtmacht veteranen die € 500, overgemaakt hebben met de toezegging dit om de drie maand te blijven doen.
Ik weet niet of het de komende dagen mogelijk is om op het internet te komen dus als dat niet lukt, komt het laatste verslag vanuit Nederland

• 12 Mei 2011 - 16:28

Henk En Bets:

Zoals jullie mailen zou dit verslag wel eens de laatste kunnen zijn vanuit Biak?
    Wij willen jullie dan hartelijk bedanken om toch ook een beetje op reis te zijn geweest met jullie.
    Biak heeft bij mij een diepe indruk achter gelaten,toen ik met Jan en Jatinus er op werk bezoek was.
    Wij vonden het weer geweldig al de verslagen.
    Na al de maanden van huis is het ook weer een feest om naar kinderen en allen die jullie lief zijn weer te ontmoeten.
    Nogmaals Elly ,Jantinus en Mark bedankt en tot ziens.
    Groet,
    Henk en Bets

• 12 Mei 2011 - 18:32

Corry En Roel:

Elly jij hartelijk bedankt voor je mooie reisverslag al deze maanden en het was weer héél gezellig om mee te reizen met jullie en al jullie leuke belevenissen en soms wat tegen(slaagjes) mee te maken héél leuk hoor. En jij Jantinus bedankt voor de prachtige foto's, waar Elly het over had in haar reisverslagen dat konden wij weer terug zien op de foto's, nog maal het was prachtig hoor. En zoals ik al eerder eens zei.........nu wordt het weer afkicken.....! Ik hoop dat jullie een héél goeie terug vlucht hebben en dat alles soepeltjes verloopt, vermoeiend blijft het toch wel! Het allerbeste jullie alledrie, lieve groetjes van ons beiden!

• 12 Mei 2011 - 20:46

Jantsje:

Vandaag stond in de krant: WESTERBORK HEEFT Z'N EIGEN LIDL!Jullie kunnen terugkomen!

Goeie reis verder en kom heel thuis.

• 12 Mei 2011 - 21:42

Hillie Koning:

Hallo Elly, JT en Mark
    Ik heb weer genoten van jullie reiw verhalen en jullie prachtige foto's en leuke filmpjes.
    ik heb door omstandigheden niet zo vaak gereageerd als jullie van mij gewend zijn, maar ik heb toch echt ontzettend genoten.
    wat ik zo leuk vond van de laatste veertien dagen om zo wel jou verslag te lezen en de foto's van JT te zien en tevens het verslag van Mark te lezen en zijn foto's te zien het zelfde en toch weer anders.
    Mocht ik jullie niet meer zien voor dat jullie naar Nederland gaan dan wens ik jullie een hele fijne reis zonder al te veel op onthoud, want als je eenmaal op weg naar huis ben dan wil je ook graag snel thuis zijn
    hartelijke groeten en veel liefs en kom behouden thuis Hillie

• 14 Mei 2011 - 12:16

Lenne:

Nog steeds leuk jullie verhaaltjes te lezen. En nu is het zover, aan de ene kant leuk om naar huis te gaan en aan de andere kant tja..... Ik wens jullie in ieder geval een goede reis naar huis. En we horen elkaar vast nog wel een keer en misschien komen we elkaar wel tegen. Lieve groetjes voor jullie Jt, El en Mark.. van Lenne