Twee dagen Jayapura - Reisverslag uit Wamena, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Twee dagen Jayapura - Reisverslag uit Wamena, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Twee dagen Jayapura

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

11 Mei 2011 | Indonesië, Wamena

Het bleek dat de gids die ons was aangeraden zijn afspraken niet nakomt, dus hebben we gisteren en vandaag zelf wat ondernomen en toch veel gezien van Jayapura
We zijn naar het Sentani meer geweest waar we met een speedboot een tocht hebben gemaakt waarbij wij ook aan land gingen in een kampong met paalwoningen, waar schilderingen op boomschors worden gemaakt.
Wij liepen eerst wat rond en toen we terug kwamen lag de koopwaar al voor ons uitgestald, we hebben leuke dingen gekocht.
Hierna zijn we naar het een oorlogsmonument van Mac Arthur geweest, hij leidde de slag tegen de Japanners in de tweede wereldoorlog.
Het is gelegen op een hoge top waar je een prachtig uitzicht hebt, je moet hiervoor over militair terrein rijden, dus bij de poort paspoorten inleveren en met open ramen rijden, ook mag je niet fotograferen tijdens de rit.
Bij de top aan gekomen bleek het toegangshek afgesloten de beheerder was gaan eten, de taxi chauffeur reed naar een plek verder op waar het uitzicht ook mooi was maar toch niet zoals bij het monument.
Er kwam een militair op de motor die zei ons dat je met enige moeite en ingehouden adem wel langs het hek kunt, dat hebben Jantinus en Mark gedaan maar ook de soldaat leek het beter dat mammie dat niet deed.
Ik heb in mijn beste Indonesisch met hem gepraat, hij was van Ambon en zijn opa had in het Nederlandse leger gediend en woont in Rotterdam.
Hij vertelde dat deze legerplaats door de Nederlanders is gebruikt veel gebouwen zijn nog uit die tijd.
Vandaag zijn we met een taxibusje naar de pasar geweest waar de Puapua shops zijn en daarna in de omgeving op hoge uitzichtplaatsen geweest.
Als laatste aan het strand waar we lekker een poos hebben gezeten, we namen vandaar nog een Canadees mee die was wezen vissen, en vroeg of hij mee mocht rijden naar de stad, hij was een trektocht door Puapua aan het maken.
Verder vandaag rustig aan gedaan en lekker gegeten in een eethuisje hier in de buurt, vanavond zijn Jantinus en Mark weer naar de massage gegaan ik had geen zin in al die pijnprikkels.
Ze kwamen terug en hadden ook voetreflex massage gehad en dat was heel pijnlijk dus niet voor herhaling vatbaar,
Nu zitten de heren aan het bier ik heb een vruchtensapje Sirsak lekker.

• 11 Mei 2011 - 15:55

Henk En Bets:

Afspraak is afspraak dus weer niet.
    Elly het poortje was ook wel heeel klein.
    Wat een geluk dat er geen tenen zijn gebroken.

• 11 Mei 2011 - 16:41

Adrie:

Beste 3 daar in het vroegere Hollandia
    Alle foto,s komen mij bekent voor , ook Jantinus bedankt voor de foto,s van het kamp , ze zijn wel wat groot ,
    paperclip werkten niet .nog veel plezier daar in Papua , het begint op te schieten jullie reis , groeten uit een zonnig Baarn van Adrie

• 11 Mei 2011 - 17:01

Jantsje:

Tja Elly, als jij nu al die 50 jaar geen bh had gedragen, was het jou ook gelukt om met ingehouden adem langs het hek te komen! Nu zat die boezem lelijk in de weg natuurlijk! Elk voordeel heb z'n nadeel.