Wamena - Reisverslag uit Wamena, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Wamena - Reisverslag uit Wamena, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Wamena

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

05 Mei 2011 | Indonesië, Wamena

Gisteren schreef ik als laatste dat ik hoopte zonder vertragingen in Wamena aan te komen, en dat is meer dan gelukt.
We kwamen aan de incheck balie en daar zeiden ze u kunt over 5 minuten al vertrekken met een vroege vlucht die vertraagd is, hoera.
En zo waren we al om 8uur in Wamena Jantinus zag direct dat er heel wat veranderd was, alleen al aan de een enorme toename van het aantal, dat er zijn.
Er komen hier vaak toeristen dus word je overvallen door gidsen en taxichauffeurs, eentje kroop gelijk maar bij de bagage in de auto en bleef bij ons tot in het hotel.
Waar zijn concurrent zich ook aansloot ze blijven maar tegen je aanpraten, ze gaan nog net niet je kamer in maar ik vind dat altijd een heel vervelend gedoe.
We hebben eerst ontbeten en daarna even een tukje gedaan, Mark heeft al een paar dagen buikkramp en helemaal vrij daarvan zijn wij ook niet.
Omdat het niet duidelijk was of onze contact persoon nu zou komen of niet hebben we een poosje gewacht, na een tijdje met drie bècaks naar het kantoor van de plaatselijke Waterleiding gereden.
Het was een heel eind en Jantinus wist niet helemaal precies waar het was, door dat er heel veel verandert is in de stad, maar we kwamen er en dat was al een wonder we gingen over binnen wegen die in Orvelte niet misstaan.
Er was maar een man te vinden en met hem zijn we met Ojeks naar het huis van de directeur gereden, we kwamen door kampongs waar nog hutten staan.
De directeur herkende Jantinus nog wel en hij zorgt morgen voor een auto en een gids om naar een kampong met een mummie te gaan en hij gaat zelf ook mee.
Na thuiskomst nog door de stad gewandeld en wat inkopen gedaan, het is een heel leuk en net centrum met giga veel winkeltjes allemaal met dezelfde geveltjes, nieuwe straten met keurige trottoirs, allemaal nieuw volgens Jantinus die zijn ogen uitkeek, er is heel veel gedaan in de stad in de vier jaar dat hij er niet geweest is.

• 06 Mei 2011 - 14:01

Henk En Bets:

Er is ook nooit iets met zekerheid in deze omgeving.
    Alleen al de gids(aanstaande )is niet te geloven.Maar wat wil je ook alles is meegenomen en brengt voor hun geld in het laadje
    De foto kan ik mij nog herinneren toen Jantinus er met Jan Eefting aan kwam.
    Tot het volgende verhaal Fijn weekend

• 06 Mei 2011 - 15:07

Adrie Uit Baarn:

Eindelijk in de Baliem Vally, Elly en jantinus , ik was daar in 2007 , in welk hotel zitten jullie ? wij zaten in Palimo
    Hotel , geniet er maar van en het beste met jullie buikjes , en doe de Kapela Kompong de groeten , in 2007 heben we hem vliegenvangers gegeven en oplaatbare zak lantaarens daar zal er wel geen een het meer van doen denk ik , groeten van Adrie

• 06 Mei 2011 - 20:30

Jan IJzerwater:

Wat is het toch?
    Nieuwe winkeltjes bouwen schijnt geen probleem te zijn.
    Leveren van de eerste levensbehoefte, goed drinkwater uit de kraan laten stromen, dat is een stuk lastiger.