Patat, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Patat, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Patat,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

03 Mei 2011 | Indonesië, Biak

Vandaag op pad geweest met Martha en Wolter.
Eerst zijn we wezen kijken in de kampong waar een man woont die de vissen uit zee roept, niet dat we denken dat hij dat zonder trucage kan maar we wilden het meemaken.
Helaas de man had zich gister dronken gezopen en zijn dochter durfde hem niet te wekken wij denken dat de vissen ook wel bang voor zo’n zuiplap zijn dus zijn me maar weer vertrokken.
Hierna naar de pasar die hier zo mogelijk nog smeriger is dan in Biak, daarna naar de olie palm plantages gereden.
Onderweg konden we zien hoe arbeidsintensief het is om de vruchten uit een palm te halen dat gaat met een hele lange bamboestok met een krom mes eraan proberen om zo, hoog boven je de vruchten los te snijden.
Ook zagen we onderweg een groepje mensen die een varken met zich meedroegen die voor een feest geslacht zou worden, hij was met pijl en boog dood geschoten.
Allemaal te zien op de foto’s van vandaag.
Vanavond gingen wij eten en Jantinus en Mark wilden patat bij hun eten dat het hier is hadden ze al gezien omdat ze die het ook al een keer bij een sandwich hadden gekregen.
Gisteren bestelden ze French rice, zo staat het in een restaurant in Biak op de kaart, maar kregen we gewoon rijst, vandaag googlede Mark voor de vertaling in het Indonesisch, leek hem een slim idee we waren niet eens echt verbaasd toen er twee schalen kroepoek gebracht werden, wel lachen natuurlijk, en het smaakte ook goed.
Vanavond vroeg naar bed want we moeten om 4.30 uur er weer uit om naar het vliegveld te gaan, we weten nog niet of we het redden om door te vliegen naar Wamena morgen, anders word het eerst een nachtje Jayapura. .

• 03 Mei 2011 - 23:55

Truus In Biak:

Hoi,
    Even korte reactie en dan duik ik mijn bed in, voel me niet echt tof, dus teruggekomen uit Urfu.
    1. Kruidje-roer-me-niet is een plantje dat ook in Nederland heel veel voorkomt.
    2. Voor als je weer patat wilt bestellen: kentang goreng, zeker weten dat je dan geen nasi of krupuk krijgt, want kentang is aardappel. Hooguit maken ze het van keladi of patatas, ubi o.i.d. als er geen aard. voorhanden zijn. Groetjes en veel plezier in Jayapura/Wamena.

• 04 Mei 2011 - 08:43

Henk En Bets:

Ik heb wel eens gehoord als je een vis uit het water kunt praten eerst een beetje,maar niet te veel moet drinken.Maar al met al jullie maken het allemaal mee.Wij moeten wel zeggen de vis ziet er wel goed uit.
    goeie vlucht naar Wamena.