Naar Jakarta - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Naar Jakarta - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Naar Jakarta

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

22 Mei 2010 | Indonesië, Bandung

Vandaag zijn we begonnen met een stadswandeling onder leiding van Tanti we zijn in een paar kerken geweest nog uit de Nederlandse tijd, wel grappig om op een bord waar alle predikanten op stonden allemaal Nederlandse namen te lezen.
Ook zijn we in een museum geweest maar dan om het gebouw van binnen te bekijken dat was nl vroeger de sociëteit, Concordia genaamd.
Verder hebben we een rondrit gemaakt om Bandung vanaf de bergen te bekijken, ook ons lunch
adres was daar in de buurt met een mooi zicht over de stad.
Om half vijf vertrok onze trein naar Jakarta en Tanti heeft ons weggebracht dus geen probleem om de juiste trein te vinden.
We hebben heel veel aan Tanti gehad deze dagen en we hopen wanneer zij komende zomer bij haar fam. in Nederland komt wat voor haar terug te kunnen doen.
De treinreis was bijzonder mooi wat een uitzicht echt prachtig een aanrader voor wie dit land gaat bezoeken, deze spoorlijn dateert al uit de ned. tijd.
Bij aankomst in Jakarta renden de kruiers met de trein mee, zij springen er al lang voor dat deze stilstaat in, ze wisten precies waar we zaten waarschijnlijk seinen ze elkaar in, het is op zo’n moment heel hectisch ze grijpen je koffer al voor je het weet, maar door ervaring wijs geworden kappen we dat direct af en word er eerst een prijs afgesproken en of er dan drie of vijf mannen zijn die koffers dragen, een prijs voor hen allen en dat werkt goed.
De beloofde taxi van het hotel was er niet en toen we belden wisten zij weer eens van niets, dus
zelf een taxibusje gehuurd, de hele heisa aan bagage zat er in en wij ook, dus rijden maar. het verkeer is hier een grote zwerm van auto’s en motoren,
Helaas vijf minuten later stonden we midden op de weg stil de motor sloeg af ik had het net voor de grap gezegd en ja hoor, de man deed hard zijn best maar vergeefs, Jt Mark en Jorryt moesten hem naar de kant duwen, hij bleek gewoon de benzine op te hebben, wat een sof.
We hebben er gelukkig vreselijk om kunnen lachen maar daar sta je dan, de chauffeur belde wel gelijk een paar collega’s en konden we onze weg vervolgen.
Al met al zaten we om tien uur vanavond te eten en dat viel nog vies tegen ook, de voor en hoofdgerechten kwamen tegelijk op tafel en meer van dat gedoe, maar we zijn weer een stapje dichter bij het einde van onze reis gekomen.
Morgen nog wat rondkijken hier en morgenavond vliegen we huiswaarts, zondag hopen we weer thuis te zijn.
Tollie en Annie komen ons om 6 uur ophalen en Teo haalt Trea Mark en Jorryt om 11 uur op.
Eenmaal thuis zal ik nog een verslag van de thuisreis schrijven en dit dagboek sluiten tot dan.

• 22 Mei 2010 - 19:30

Jantsje:

Alvast van harte gefeliciteerd en een mooie dag morgen met z'n allen. Op naar de 70, Elly!

• 22 Mei 2010 - 22:44

De Fietser:

Hallo familie Weggemans,

Wanneer ik dit schrijf (zondag 0:40 uur) heb ik geen idee waar jullie op dit moment zijn. Waarschijnlijk zitten jullie te suffen in het vliegtuig. Dromen over jullie rondreis door Indonesië. Hoe dan ook ik wens jullie een fijne thuiskomst in het nu toch wel warme Nederland.

Rust lekker uit van jullie enerverende reis. Misschien is het wel verstandig eerst op vakantie te gaan en uit te rusten in jullie geliefde Frankrijk.

Bedankt voor jullie schrijverijen over jullie werk en reizen in en door Indonesië, Bedankt.

• 23 Mei 2010 - 07:51

Hennie:

Hallo Elly en Jantinus, een hele fijne thuiskomst gewend en haal de truien maar vast uit de kast. Wat ik heb gehoord wordt het weer de komende dagen niet zo best. Heb weer genoten van jullie verslagen. Toch altijd weer fijn om thuis te komen.

Groetjes vanuit Sorong

• 23 Mei 2010 - 10:41