Een onvergetelijke dag - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een onvergetelijke dag - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een onvergetelijke dag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

20 Mei 2010 | Indonesië, Bandung

Vandaag zijn wij samen met Tanti dochter van Max en nichtje van Inge uit Biak op stap geweest.
Tanti heeft twee dagen vrij genomen om ons te kunnen rondleiden in Bandung, erg lief van haar.
Zij had een geweldig leuke dag voor ons bedacht, we zijn begonnen op een theeplantage, wij waren erg onder de indruk van de thee, het lijkt op een wijngaard in Frankrijk maar de theestruiken zijn zo geplant dat er rondom geplukt kan worden.
Het was fantastische om er rond te lopen, er gaat en enorme rust uit van al dit moois.
Het was prachtig en ik moest denken aan jou vader Betteke, heerlijk werkend in zo’n mooie omgeving, en dan na de oorlog min of meer opgesloten op een kantoor.
We hebben een rondleiding in een thee fabriek gehad wat ook weer erg leuk en leerzaam was, aan het eind de thee ook gedronken en mee gekregen voor thuis.
Hierna gingen we naar de krater van een vulkaan die zij de koningin noemen, dit maakte ook veel indruk op ons maar is van een heel andere schoonheid, het enige nadeel was dat er een zwaveldamp hing, het was bewolkt en het regende maar gelukkig brak de zon op tijd door om ons ook daarvan te laten genieten.
Toen was het tijd om te gaan eten, dat hebben we gedaan in een traditioneel restaurant waar we op advies van Tanti heel lekker hebben gegeten, weer aan een tafel waarbij je op de grond zit, alleen elegant opstaan, lukt nog niet lekker eten wel.
En toen gingen we naar een Bamboo afternoon performance hier werd ons een geweldig programma geboden met poppenspel en kinderen die traditionele dansen deden, werkelijk prachtig en je zag ook dat zij zelf plezier hadden.
Maar het ging ook over het bespelen van de Angklung een instrument van bamboe, we kregen allemaal een deel die een toon van do tot do, ik had een 6 die de toon la gaf we hebben onderleiding met het hele publiek een paar liedjes gespeeld hartstikke leuk.
Maar toen later de senior studenten gingen spelen was het pas echt mooi.
Zoals jullie begrijpen we hadden een onvergetelijke dag.

• 20 Mei 2010 - 12:49

Ben En Wil:

Kort, wij zijn stinkend jaloers op jullie mooie reis. We gaan nu de hort op, maar niet zover als jullie.

Wil en Ben (hier nu ook mooi weer)

• 20 Mei 2010 - 14:35

Jan Braker:

de tropen blijven fascineren.
    groetjes Jan

• 20 Mei 2010 - 17:11

Henk En Bets:

Het is niet te geloven,jullie blijven ons boeien met al de mooie fotos en verhalen.
    Tot de laatste dag verveelt het ons nog steeds niet.
    Maar er is een tijd van komen en een tijd van gaan,de tijd van afscheid nemen van (jullie) BIAK is helaas gekomen.
    Wij wensen jullie een fijne reis terug,en bedankt voor al het gene wat jullie ons hebben laten zien,en hebben gemaild in de afgelopen maanden.
    Met vriendelijke groet,
    Henk en Bets

• 20 Mei 2010 - 17:56

Adrie Uit Baarn:

Jullie genieten volle teugen, lijkt mij zo , het weer is hier in Nederland beter geworden,dus wij genieten ook op onze eigen mannier in Nederland Ely en Jantinus
    geniet er van voor je het weet ben je weer in Nederland met de koetjes
    en groen grasland Adrie

• 20 Mei 2010 - 19:38

Jantsje:

Het is geweldig prachtig allemaal! Wat een belevenissen.
    Ik kan alleen maar denken: wat zullen ze er als een berg tegenop zien om weer naar Westerbork....

• 21 Mei 2010 - 17:46

Roel En Corry:

Hartelijk bedankt Elly en Jantinus voor de mooie verhalen waarvan we mee mochten genieten, en ook de foto's natuurlijk. De plaatsen in Indonesie en Balie kwam ons allemaal bekend voor, mooie herinneringen! Nu zit het er weer op en ik denk dat jullie ook wel weer blij zijn om naar Nederland te vertrekken, ik reken altijd bij mezelf af, je stelt je ergens op in hé! We wensen jullie een goeie thuisreis toe (even verstand op nul en blik op oneindig)en dan kom je er wel. Nogmaals hartelijk bedankt voor alles, lieve groetjes van ons hoor!