Bandung - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Bandung - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Bandung

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

20 Mei 2010 | Indonesië, Batavia

We zijn na een treinreis van 8uur in Bandung aan gekomen, de reis was mooi de trein reed niet erg hard dus kon je goed rondkijken maar 8uur is wel lang.
En op een gegeven moment stond de airco zo koud dat je vergat naar buiten te kijken en alleen maar bezig was met je koude voeten, iedereen trok jassen aan, helaas waren we hier niet goed op voorbereid, ze zaten in de grote koffer en die trek je niet zo makkelijk open.
Voor deze trein koop je stoelplaatsen, hele ruime stoelen en veel beenruimte,met deze ruimte zou vliegen een stuk aangenamer zijn.
In de trein kun je hier eten en drinken kopen wat op een bord geserveerd wordt de smaak was niet bijzonder maar je kunt niet alles hebben.
Het is op Java al om vijf uur donker een uur vroeger dan op Biak, we reden dus de laatste uren in het donker wat wel erg jammer was.
Met het hotel hebben we het goed getroffen we hebben mooie kamers en alles ziet er perfect uit.
Met het ophalen aan het station was er weer een misverstand gisteravond had de receptie ons nog gebeld met de vraag met welke trein wij kwamen, en toch stond de chauffeur op het vliegveld op ons te wachten.
We raken er aan gewend op Bali stond hij bij een verkeerde uitgang en in Jogyjakarta had hij een verkeerde vlucht bij een andere vliegmaatschappij op zijn papier staan.
Maar we hebben heerlijk gegeten en zijn nu onze plannen voor morgen aan het regelen, we willen naar een theetuin en naar de vulkaan waar je heel dicht bij de krater kunt komen.

• 19 Mei 2010 - 19:10

Henk En Bets:

Wachten duurt lang,maar jullie beleven wel veel.
    Het is op het moment overdag 15 graden,en in het weekend zal de temperatuur plm 18 gr zijn.
    Groet,
    uut Emmnnnn

• 19 Mei 2010 - 20:14

De Fietser:

Als trouwe lezer van jullie site kijk ik ook altijd even met een scheef oog naar de linker kolom: "Mijn reisstatus" De teller loopt nu wel heel erg snel naar 0.
    We wensen jullie nog een aantal hele fijne dagen.

• 19 Mei 2010 - 23:44

Truus:

Hoi, ik heb tot op heden nog niet gereageerd op jullie reisverslagen alhoewel ik ze wel allemaal lees. Je wordt hier heel erg gemist vooral door Ina die het maar raar vindt als we langs "jullie" huis rijden en er is niemand. Lieve allemaal geniet van jullie laatste dag en goeie terugreis naar Nederland. Hopelijk is schiphol niet dicht vanwege de aswolk.

• 20 Mei 2010 - 08:26

Mini En Henk:

1.De treinen hier rijden meestal toch wel ruim 100km per uur.
    2.De afstanden zijn in vergelijking zo klein als er een tijdsverschil van een uur zou zijn zou je meestal eerder aankomen dan je vertrokken bent.
    3.De warme kleding die nu renteloos ligt te verpieren in de kast kunnen weer volop gebruikt worden.
    4.Enorme waterbesparing !!douchen is nauwelijks nodig zweten doe je niet,
    moet jullie als waterwerkers zeer aanspreken .
    5.Mooi op tijd terug er gaan dan geen 5 stemmen verloren,kunnen de meeste partijen goed gebruiken.
    6.Geen gedoe met het s'avonds zo vlug donker
    zijn je kunt nu tot bijna 20,00 uur zonder kaarsjes.
    7.Bij de meeste restaurants staan peper en zout op tafel en hebben ze niet alles in de soep laten lopen.
    8.In oa. Hindelopen worden ook houten voorwerpen beschilderd.
    9.Niet zo heel ver hebben we hier ook een vulkaan en die doet het ook nog en dan niet alleen rook maar ook vuur en natuurlijk een mooie as-wolk en dat komt niet van verbrande turf.
    10.Over enkele dagen kunnen we elkaar weer zien van aangezicht tot aangezicht. En als dat niet positief is weet ik het niet meer.
    Goede reis!