Een druk programma - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een druk programma - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een druk programma

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

17 Mei 2010 | Indonesië, Batavia

Vandaag hadden we een druk programma dus om 7 uur ontbijten, wel vroeg maar als je wat zien wilt dan doe al wat.
We zijn gestart met het bekijken van de Merapi vulkaan waar ook nu rook uitkomt en volgens een gids vandaag is er elke 5 jaar een kleine of grote uitbarsting.
Hierna zijn we naar de Borobudur geweest dit is de grootste Boeddhistische tempel in de wereld we hadden een heel goede gids die ons op een prettige manier heel veel informatie gaf.
Het is een prachtige tempel vol met symboliek en is een van de zeven wereldwonderen, het is wel een hele klim maar zeer de moeite waard en boven is een Boeddhabeeld in een torentje die je door de openingen die erin zijn aan kunt raken en waarbij je een wens mag doen dat hebben we dus ook gedaan.
De gids wist ook te vertellen dat koningin Juliana dit ook heeft gedaan bij een bezoek hier, ik had juist in de auto verteld dat ik volgens mij toen voor het eerst van de Borobudur heb gehoord.
Er waren ook weer een hele club school kinderen die met ons op de foto wilden vooral Trea en Jorryt waren favoriet.
En om het compleet te maken hebben we ook nog de Prambanan tempel bezocht die bekend staat als de mooiste Hindoeïstische tempel ter wereld maar dit was ook zeer de moeite waard al had ik eerst zoiets van nu niet nog een tempel, maar dit zijn echt prachtige en unieke bouwwerken die moet je gaan zien als je hier in de buurt bent.
Onderweg was er ook heel veel te kijken het is hier echt prachtig dus het reizen was niet vervelend.
Maar je wordt er wel moe van al die indrukken die je moet verwerken kosten energie.
Om nieuwe energie op te doen zochten we weer een restaurant om lekker te gaan eten, dat liep niet zo lekker de soepen die wij kozen waren niet te eten door de grote hoeveelheid peper die er in zat, en ook de rest viel bar tegen, morgen beter zullen we maar denken.

• 17 Mei 2010 - 16:23

Mini En Henk:

Twee geweldige tempels in een land waar de meeste mensen moslim zijn
    86 %,christen 10 %,hindu 3%,boedhisten 1%.
    en dan jagen ze je ook nog de tent uit met de oververhitte soepen.
    Wel benieuwd naar de gedane wensen vertel ze niet want dan gaan ze niet in vervulling.
    Afgelopen weekend een paar dagen met onze jongste kl.dochter bij Zwolle op een camping geweest (thuis geslapen)
    jassen en truien op een uurtje na niet uitgehad.
    De fietsles heeft sukses gehad.
    Geen tempels bezocht alleen op 8 mei een goede veiling voor en in de tempel gedraaid.
    We misten Drentse bieders.
    Geniet nog even en ga alleen in een restaurant eten waar de peperbus op tafel staat.

• 17 Mei 2010 - 19:40

Henk En Bets:

Beste allemaal,
    Wij hebben een paar dagen gemist ivm spoed opname van Bets in het ziekenhuis.
    Maar alles gaat weer goed en is weer thuis.
    Er is weer veel gebeurd met jullie,en hele mooie verslagen en foto,s.
    Nog een paar dagen en het is dan al weer tijd om de spullen te pakken en terug naar huis.
    Maar jullie hebben nog een paar te gaan.
    Groet van ons en tot de volgende reisverslag.
    Bets en Henk

• 17 Mei 2010 - 19:52

Jantsje:

Het ziet er allemaal weer vreselijk indrukwekkend uit. Warm daar zeker?

Nog steeds geen woord van medeleven....
    Eind mei en sneeuwvrij. We zijn inmiddels blij met 13 graden. SNEU!
    Toch?

• 18 Mei 2010 - 14:59

Fenny:

wat een werk hebben jullie gehad met de prachtige reisbeschrijving en de fotos erbij. we kunnen nu een beetje meepraten als jullie er weer zijn. We wensen jullie een goeie reis terug en zien elkaar spoedig weer in Börk

• 20 Mei 2010 - 08:25

Mini En Henk:

1.De treinen hier rijden meestal toch wel ruim 100km per uur.
    2.De afstanden zijn in vergelijking zo klein als er een tijdsverschil van een uur zou zijn zou je meestal eerder aankomen dan je vertrokken bent.
    3.De warme kleding die nu renteloos ligt te verpieren in de kast kunnen weer volop gebruikt worden.
    4.Enorme waterbesparing !!douchen is nauwelijks nodig zweten doe je niet,
    moet jullie als waterwerkers zeer aanspreken .
    5.Mooi op tijd terug er gaan dan geen 5 stemmen verloren,kunnen de meeste partijen goed gebruiken.
    6.Geen gedoe met het s'avonds zo vlug donker
    zijn je kunt nu tot bijna 20,00 uur zonder kaarsjes.
    7.Bij de meeste restaurants staan peper en zout op tafel en hebben ze niet alles in de soep laten lopen.
    8.In oa. Hindelopen worden ook houten voorwerpen beschilderd.
    9.Niet zo heel ver hebben we hier ook een vulkaan en die doet het ook nog en dan niet alleen rook maar ook vuur en natuurlijk een mooie as-wolk en dat komt niet van verbrande turf.
    10.Over enkele dagen kunnen we elkaar weer zien van aangezicht tot aangezicht. En als dat niet positief is weet ik het niet meer.
    Goede reis!