Een mooie tocht - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een mooie tocht - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een mooie tocht

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

13 Mei 2010 | Indonesië, Bali

Vandaag hebben wij een lange tocht gemaakt niet zozeer in kilometers maar in tijd, het was vreselijk druk op de weg, het is hier vakantie vanwege een Hindoe feest.
Er zijn heel mooie versieringen gemaakt van lange bamboe bogen versierd met stroken palm en bananenbladeren, verder is er deze dagen heel veel geofferd hele fruit, rijst, bloemen, kleine koekjes en ook geld en altijd een brandend wierookstokje erbij.
Normaal worden er ook alle dagen offers gebracht naar de huistempeltjes maar nu was het extra, men verwacht dat in deze tien dagen de goden hiernaar toe komen, dus zorg je dat zij goed gestemd zijn.
We zijn naar een bergachtig gebied geweest met prachtige vergezichten over de rijstvelden die hier mooier zijn dan in Suluwesi omdat het hier in terrassen wordt verbouwd, daarna naar het Bratanmeer waarop wij een boottocht hebben gemaakt, hierna naar een koffie en cacao tuin waar ons uitgelegd werd hoe de vruchten tot koffie en cacaopoeder gemaakt worden.
Leuk om dat te zien, zij hadden ook dieren daar het leken wel nertsen ter grote van een kat die beestjes, deze weten volgens de gids de beste koffievruchten te vinden eten ze op en de pit de koffie boon poepen zij weer uit deze worden gereinigd en daarvan maken ze de beste koffie.
Wij konden daar allerlei soorten thee, koffie en cacao proeven maar geen van ons heeft zich gewaagd aan de gerecyclede bonen.
Vanavond hebben we in een restaurant gegeten waar Balinese danseressen optraden helaas waren we aan de late kant voor een heel programma maar het eten was gelukkig lekker.

• 13 Mei 2010 - 21:09

Rinske:

heb net al jullie foto,s bekeken, heel divers en kleurrijk. jullie hebben veel meegemaakt. fijn dat jullie weer allemaal samen zijn en genieten van de reis. elly, je haar zit nog mooi. hier was de gebruikelijke hemelvaartsrommelmarkt. en in dwingeloo de keramiekmarkt. het leven hier is redelijk voorspelbaar. het is hier nog steeds koud, als jullie terugkomen wordt het vast mooi weer.
    het wordt ook weltijd dat we elkaar weer gaan zien. nog een goede tijd gewenst. geniet met elkaar

• 17 Mei 2010 - 18:26

Astrid:

hahaha hilarisch die gerecyclede bonen!! echt geweldig!

groeties assie