Weer onderweg - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Weer onderweg - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Weer onderweg

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

07 Mei 2010 | Indonesië, Batavia

Vandaag zijn we aan de terugreis naar Makassar begonnen we doen dit in twee dagen omdat we niet weer dezelfde route willen rijden en dit veel verder is.
Voor vertrek zijn we eerst naar de veemarkt geweest waar de karbouw stieren en de varkens voor de begrafenis ceremonies worden verkocht.
Je weet niet wat je ziet die stieren zijn enorm groot en worden aan een ring door de neus meegenomen en lijken rustig maar om er midden tussen te lopen was toch wel griezelig, je moet er niet aan denken dat ze los komen en zij je op hun geweldige hoorns nemen.
De varkens waren ook zielig, we kwamen een Nederlands stel tegen die ook al aan de PvdD gedacht hadden.
Eerst lopen zij in een soort stal op bamboepalen en later zagen wij dat er heel veel klaar voor vervoer lagen, weer aan bamboe vast gemaakt.
Ook liepen er veel mannen rond met een haan voor verkoop of gevecht we hebben een begin van een gevecht gezien en dat was voor ons genoeg.
En hierna begon de autorit door een prachtig berglandschap, ook weer onderbroken door slechte stukken weg er waren in een gedeelte hele stukken weggeslagen door water uit de bergen dit is afgelopen november gebeurd.
In Palopo in een rumah makan gegeten niet heel bijzonder, dat was alleen de wc je moest gewoon op de tegels plassen waarna je het met water wegspoelde in de afvoer buis, al door de wol geverfd lukte mij dat wel, maar Trea altijd al moeite met wildplassen niet.
We logeren in Sengkang, het eerste hotel waar we keken was helemaal naatje en deze kan net door de beugel voor een nacht.
Morgen weer terug in Makassar hopelijk na een mooie reis.

• 07 Mei 2010 - 17:22

Henk En Bets:

Ten eerste veel sterkte.
    Het gebeurd altijd weer onverwachts.
    Maar ondanks deze teleurstelling dat jullie de zin weer hebben kunnen vinden om door tegaan.
    Wij zijn even stil na het lezen van het overlijden.
    Wat fijn om zo snel naar Nederland te kunnen.

De fotos en de verhalen zijn weer geweldig.
    Hopende dat jullie toch nog een fijn verblijf hebben,en er nog wat van kunnen genieten?
    Een fijn weekend en tot de volgende mail.
    Groet Hen en Bets

• 07 Mei 2010 - 17:51

Roel En Corry:

Na het kijken van deze foto's van die dieren heb ik eigenlijk alweer genoeg van Indoland. Ik blijf het een mooi land vinden, maar ik heb het al eens eerder gezegd, dit vergald mij altijd enorm m'n plezier in dat land. Ik kan dat zo moeilijk zien en begin dan zo langzamerhand woedend te worden (en dat gaat dan toch wel ten koste van dat vacantie gevoel). Ik probeer dan ook altijd dit soort dingen te vermijden, en ik weet ook wel dat dat de kop in het zand steken is maar toch....! En toch zullen we wel weer naar Indoland toe gaan.
    Nog een hele mooie tijd met z'n drieen hoor.
    Lieve groetjes van ons!

• 07 Mei 2010 - 18:55

Mini En Henk:

Toch wel ongelooflijk, steeds maar zulke bijzondere verhalen en foto's uit een voor ons vreemde cultuur en dan.....wel een beetje wrang voor Jt en Trea , maar zus , de onze staat zelfs aan de andere kant van de aardbol en met één "S" dat zijn de goeie!!!!!

hoi Jantinus en Elly

Jullie hebben het goed zo te lezen. Ik herken het natuurlijk allemaal. Vergeet in Sengkang niet een boottocht over het meer en naar de vissers te gaan. Heel bijzonder. Je kan bij de mensen thuis op hun bootje, nou ja.....thee drinken en pisang goring eten. Doen hoor!! Geniet ervan...

• 08 Mei 2010 - 12:02

Adrie Uit Baarn:

Adrie hoopt dat jullie ondanks alle moeilijk heden , een paar leuke weken hebben in Indonesie
    dat hebben jullie wel verdient, na al het goede
    werk dat Jantinus op Biak
    heeft gedaan , ik heb het met mijn eigen ogen gezien na ons bezoek aan Biak deze maand , hulde daar voor van ons , ook hebben we met Ely en jantinus een bezoek gebracht aan het oude KLM hotel op Biak , wat was het daar mooi. een groet uit Baarn van Adrie & Rob en tot ziens in Nederland,

• 08 Mei 2010 - 20:16

Jantsje:

Bij het zien van al die zielige dierenplaatjes reageerden de kinderen hier erg verontwaardigd! Vooral dat die varkens levend worden vastgebonden (dat is toch zo?) vervulde de mannetjes hier met grote afschuw. Moeders vindt het toch indrukwekkende plaatjes. Wat jammer dat jullie jongens dit moeten missen!