Naar Rurbas - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Naar Rurbas - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Naar Rurbas

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

01 Mei 2010 | Indonesië, Biak

Vandaag zijn we met de prahu naar twee eilandjes gevaren de kleine en de grote Rurbas.
Het was later dan gepland toen wij vertrokken omdat er eerst nog benzine gehaald moest worden in kampong Bosnik was alle benzine op dus moesten zij naar de stad rijden en dan ben je zo weer een uur verder.
Maar dat was niet erg op zaterdag is er een uitgebreide vismarkt in Bosnik en daar zijn we eerst wezen kijken je weet niet wat je ziet allerlei kleuren en maten.
Margret en Noortje hebben op deze markt voor Mark, Jorryt en Trea een Biak armband gekocht zij vonden dat erg lief van de meisjes en dat zijn ze ook.
Toen we eenmaal op de prahu zaten was het nog bijna anderhalf uur varen we zijn eerst op klein Rurbas geweest en hebben daar schelpen gezocht, en ook mooie Mata biaks gevonden wie er een hebben wil weet zo langzamerhand hoe je die kunt krijgen.
Zo niet kijk op goede vrijdag.
Het weer was niet erg stralend maar in de loop van de dag wel droog dus een fijn temp. om rond te lopen, en schelpen zoeken is erg leuk al schrik je soms van de krapjes en slakjes die er in wonen voor de dag komen.
Eenmaal op groot Rurbas hebben we eerst gegeten, vanmorgen had ik daarvoor pannenkoeken gebakken, geen bekend eten voor de bemanning maar wij krijgen hier ook vaak iets voorgezet wat wij niet kennen en vinden het dan leuk om te proberen.
Mark Jorryt en Trea hebben een hele tijd gesnorkeld en hadden het gevoel in een aquarium te zwemmen zoveel mooie gekleurde vissen en koraal.
Zij hebben net al wij nog steeds doen genoten van het varen op een prahu.
Vandaag keek ik zo voor mij en zag mijn man en kinderen voor mij zitten varend op een tropische zee en daar word ik heel blij van.
Vanavond hebben wij bij Inge gegeten zij had heerlijke risotto gemaakt en nog een aantal gerechten voor het geval wij dit niet lusten nu het was smullen.
Morgen krijgen wij zelf een hele club te eten maar daar vertel ik dan morgen wel weer over.

• 01 Mei 2010 - 18:51

De Fietser:

Het werk is klaar en nu op naar een nieuw avontuur. Ontdekkingsreis door Indonesië met de kinderen. Heel veel plezier en maak er een onvergetelijke reis van.

TIP: Jullie hebben inmiddels zoveel beleeft dat je vast voldoende foto's en verhalen hebt om een lezing te kunnen geven. We zijn allemaal behoorlijk nieuwsgierig geworden naar alle belevenissen.

• 01 Mei 2010 - 19:23

Ben:

En dan zit je in de vroege morgen buiten onder een afdakje te ontbijten en zie je een eenzame prauw varen over een gladde grote Oceaan. En de zon is net op en dan bedenk je dat je best bevoorrecht bent om dat mee te mogen maken. Dat gevoel had ik tenminste op Biak. Groetjes

• 02 Mei 2010 - 18:33

Jantsje:

Mochten jullie je daar ernstig zorgen maken over Miranda, dan kan ik jullie geruststellen, want net geweest. Luxe 1-pers. suite, all inclusive en geen pijn van betekenis. Ik heb aangeboden om een week van haar over te nemen. Jullie weten, ik ben de beroerdste ook niet.