Woensdag 25 november, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Woensdag 25 november, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Woensdag 25 november,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

25 November 2009 | Indonesië, Biak

Het afscheid nemen is begonnen met eten op kantoor, Jt had geregeld dat er voor iedereen nasi rames was, dat zit per persoon verpakt in dik papier en word met de hand gegeten.
Er was een toespraak van Pak Aserem de directeur en Jenny vond het heel eng om te vertalen in zo’n groot gezelschap, het was leuk en er werd Jt (en terecht) veel lof toegezwaaid.
De monteurs die dagelijks met Jt op pad waren gingen er na het eten vandoor en kwamen naar ons huis om gedag te zeggen, Jt had voor hen een Koteka(peniskoker) gekocht daar hadden zij de afgelopen tijd veel over zitten O H vandaar, we hadden die in een grote rode Hollandse zakdoek verpakt, waarop een afbeelding van ons land en alle provincie wapens enz. staan.
Het was dus een waardig samen gaan van Papoea en Belanda, zij vonden het prachtig en hadden geweldig veel lol.
Verder hebben we samen met Jenny een wandelwagen voor de kleine Jantinus en voor zijn beide zusjes jurken voor de kerst gekocht, prachtige roze prinsessen jurken zoals je ze bij ons niet meer tegen komt maar hier zijn ze er dol op.
Bovenstaande cadeautjes hebben wij gekocht van het geld dat Mini en Henk voor een cadeau voor de kleine aan ons hebben overgemaakt, zij waren er erg blij Terima kasih banyak.
Vanmiddag is Inge nog langs geweest om nog even ongestoord te kunnen kletsen, en verder heeft Bapak August de man van Yustin de boot die wij gekocht hebben in gepakt zo stevig en goed die komt wel heel in Nederland aan.
Nog even bij Truus geweest waarvoor we in Nederland weer wat films op een dvd gaan branden, die kunnen dus alvast in de koffer.
Morgen nog een dag in het teken van afscheid morgenmiddag komen er 8 mensen eten geen punt voor Yustin en morgen avond komen er nog mensen langs voor koffie en gebak, en dan is de vrijdagmorgen op reis naar huis.
Morgen het laatste verslag uit Biak.

• 25 November 2009 - 13:48

Bets En Henk:

Lieve Elly en Jantinus
    Wij hadden er niet meer opgerekend op een verslag van jullie,maar gelukkig.
    Wat is het toch geweldig wat jullie daar allemaal hebben mogen doen voor deze geweldige mensen.
    De woorden die Elly gebruikt(en terecht)zijn volgens Bets en mij nog maar bescheiden.
    Jullie gaan gelukkig weer naar huis maar wel met een dubbel gevoel.
    Jullie laten wel wat achter want BIAK is ook jullie thuis geworden.
    Wij willen jullie bedanken voor al de verhalen die wij van jullie mochten mee maken.
    Ook wij hebben ons in de afgelopen weken een beetje thuis gevoeld op BIAK
    Op foto die gemaakt is tijdens het nasi rames eten staan veel mensen die ik nog ken.
    Nomaals een fijne terug reis en bedankt voor alles.
    Groet,
    Bets en Henk

• 25 November 2009 - 15:31

Rob En Wil:

Elly en Jantinus,
    Wat een mooie belevenissen allemaal weer die je de afgelopen 2 maanden schreef. En wat fijn dat je al je gebeurtenissen met ons deelt. De eerstkomende tijd zullen we dit ook echt missen.
    Elly, ik heb het gevoel dat je al weer meer heb kunnen betekenen als de eerste keer voor een aantal mensen in Biak.
    Zij zullen jullie ook missen.
    Bedankt voor alle mooie verhalen en een hele goede thuisreis toegewenst,
    Liefs, Wil

• 25 November 2009 - 20:23

De Fietser:

Bedankt dat jullie ons hebben meegenomen op deze tocht.
    Wereldmensen, een goede en ongestoorde reis terug toegewenst.

• 25 November 2009 - 20:43

Jantsje:

Elly en Jt, bedankt voor het meegenieten en ik wens jullie een goede thuisreis. Hef bij turbulentie maar een passend lied aan (S o J h), dat kan geen kwaad.

• 25 November 2009 - 22:08

Rika:

Bedankt voor de mooie verhalen en de foto's.Ik heb weer genoten het is ook geweldig wat jullie daar doen.Neem mijn petje af hoor ik wens jullie een hele goede reis terug naar Westerbork. groetjes Rika

• 25 November 2009 - 23:29

Hillie Koning:

Hallo Elly en Jantinus.
    Als ik dit typ is jullie laatste dag al weer begonnen, fijna dat Bapak august juulie mooie boot zogoed heeft in gepakt die mensen zijn daar wel erg goed in. Maar goed afscheid nemen is nooit echt leuk vind ik, maar het is gelukkig niet zo zwaar omdat je weet als alles goed gaat je elkaar met een goed twee maanden al weer kan begroeten.
    maar eerst maar weer even afkoelen en feest vieren in het koude Holland. Als je dan weer bekomen ben van al die feest dagen kunnen jullie alweer je koffers gaan pakken. Maar kom eerst maar goed en gezond en veilig thuis want daar zijn weer mensen die naar jullie thuiskomst uit zien
    veel lieve groetjes en we spreken elkaar vast wel weer via email of telefoon. tot ziens Hillie

• 26 November 2009 - 12:32

Aly Bunschoten:

volop aan het afscheid nemen!! het minst leuke van zo'n trip. maar ik wil jullie alvast even een goeie reis en wel thuis wensen. tot snel

aly