Woensdag 11 november - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Woensdag 11 november - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Woensdag 11 november

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

11 November 2009 | Indonesië, Biak

Ik bedacht net dat er vast onder jullie nog mensen zijn die op dit moment nog naar de winkel moeten om Sint Maarten snoep te halen, daar zijn wij mooi vanaf dit jaar, ik vind het nog wel leuk iets te maken maar aan de deur staan om het uit te delen vind ik minder.
Hopelijk werkte het weer een beetje mee want in de regen is er niet veel lol aan voor die kleintjes.
Wij hadden zoals niet ongebruikelijk een warme dag en Jt kwam weer eens een eng beest tegen in een pompstation, een lange en volgens de jongen behoorlijk giftige slang, brrrrrrrr blij dat ik er niet bij was ik heb het niet zo op reptielen.
Een van de monteurs heeft hem dood gemaakt en al ben ik dierenliefhebber ik vind het best.
Jantinus heeft er weer een filmpje van gemaakt dus jullie kunnen desgewenst mee griezelen.
Vanavond hebben we besloten het weekend naar Sowek door te laten gaan, in eerste instantie werd er een veel te hoge prijs gevraagd voor reis en verblijfskosten, maar na stevig overleg heeft Jt de prijs kunnen halveren, wel jammer dat dat nodig is.
Wij vertrekken vrijdag middag en komen zondag weer terug, het eerste en langste stuk is met de auto over erg slechtte wegen daarna ongeveer een half uur of als het tegen zit een uurtje met de prauw.
Wij logeren in een paaldorp boven water dus dat is weer nieuw voor ons.
Zaterdag zal Jt daar kijken naar een waterleidingproject dat nog maar enkele jaren bestaat en waar veel problemen mee zijn, hij zal kijken naar mogelijkheden om dit te herstellen, en de plaatselijke mensen te adviseren

  • 11 November 2009 - 17:26

    Henk En Bets:

    Sint maarten sint maarten de koeien hebben staarten.
    Het regent hier maar de kinderen komen natuurlijk wel bij de deur langs.
    Dan de slang je moet het maar mee maken.
    Het waterproject waar jullie naar toe gaan zaterdag is dat van de bewoners zelf??
    Groet Bets en Henk

  • 11 November 2009 - 19:04

    De Fietser:

    Hier was het tijdens het lichielopen droog en bijna windstil. Op z'n korte afstand van Henk en Bets toch wel bijzonder.
    De kinderen hebben weer leuke, nieuwe liedjes geleerd. Dit hebben we weer kunnen belonen met snoep.

    Net als Henk ben ook ik nieuwsgierig hoe het waterproject eruit ziet waar jullie zaterdag heen gaan.
    Misschien ligt er nog wel een commisariaat in het verschiet. Staat leuk op je CV.

  • 11 November 2009 - 22:01

    Betteke:

    He Jantsje, dat vind ik nou een leuke reaktie van je! Zolang we er de lol maar van inzien toch.. En is die man van jou nog een beetje een lieverd?
    Wat jammer Elly dat je die slang zelf niet een kopje kleiner hebt gemaakt. Daar draai jij je hand toch niet voor om?

  • 11 November 2009 - 22:22

    Miranda:

    Nog even een kleine reactie voordat ik mijn bedje induik.. Jullie komen er zo'n beetje weer uit denk ik!
    hier Sint Maarten geweest inderdaad, wel... let wel... 2 kids aan de deur gehad. De overbuurjongens...haha! Tja geen kinderrijke buurt he.. wij helpen daar ook niet echt aan mee moet ik eerlijk bekennen. Blij dat wij de kids niet hadden, anders hadden we ook nog leuk moeten doen! ;)
    Het was gelukkig voor de kids die wel aan pad waren droog weer en een beetje wind. Voelt nu overigens koud aan buiten, als ik op de thermometer buiten kijk is het 7.5gr. We zouden nachtvorst kunnen krijgen vertelden ze tijdens de weersberichten.
    Morgen een vroege dienst, dus kga de computer nu afsluiten.
    Truste!

  • 11 November 2009 - 23:57

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en Jantinus.
    Zo dus jullie gaan weer een hele onderneming aan weer naar Sowek, ik zal voor jullie bidden dat de zee een beetje rustig is.
    ik hoop voor Jantinus dat de moeilijkheden daar toch makkelijk op te lossen zijn.
    Maar wij moeten jullie wel een paar dagen missen, deze keer vind ik het niet zo heel erg want die dagen heb ik minstends nodig om bij te komen van dat filmpje.
    jakkes ben ik even blij dat ik niet bang hoef te zijn dat ik zulke beesten hier niet hoef tegen te komen.
    Zelfs Truus vond het een joekel die heeft er nog nooit zo'n grote gezien.
    we hebben dus even samen zitten griezelen.
    nou misschien tot morgen als je nog tijd heb om weer iets te vertellen, en ander tot Zondag of Maandag ik zie wel
    als ik jullie niet meer zie dan wens ik jullie een goed reis en veel plezier en kom veilig weer terug.
    hartelijke groeten veel liefs van Hillie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Biak

Terug in Biak

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Zaterdag 28 november, ( vandaag 34 jaar getrouwd)

26 November 2009

Donderdag 26 november,

25 November 2009

Woensdag 25 november,

24 November 2009

Dinsdag 24 november

23 November 2009

Maandag 23 november
Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 562916

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: